Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S3: hoe kan ik meldingen S-health uitschakelen

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2018 02:11 PM)
9057 Weergaven
Akko
Apprentice
Opties

De Samsung Gear S3 blijkt een fantastisch horloge, de ideale metgezel

Eén ding krijg ik maar niet voor elkaar: ik wil geen meldingen krijgen van voetstappen, trappen, ineffectiviteit oid. Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om dat uit te schakelen waardoor ik telkens word lastig gevallen met ongewenste meldingen. Wie weet hoe ik die kan uitschakelen=

Overigens± meldingen van telefoon, App, SMS, Hartslag.nu, burgerhulpverlening ed moeten juist wél door blijven komen, daar is het horloge voor aangeschaft.

Verder gebruik ik het ook met sporten, dus het vastleggen van hartslag, afstand e.d. is vanzelfsprekend fijn, maar géén meldingen daarvan, zeker niet als het horloge niet in sportstand staat.

Alvast hartelijk dank,

Akko 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Akko,

Wat tof om te horen dat je zo blij bent met de Gear S3! Hopelijk kun je met de volgende tips de laatste puntjes van irritatie wegnemen.

Ik heb hier al uitgelegd hoe je de verschillende meldingen uit kunt zetten voor Samsung Health: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Healt-meuk-op-gear-en-s8-ongewenst/m-p/222565#..., op pagina twee staan afbeeldingen die je stap voor stap door het proces helpen.

Wanneer je een training start kun je, voordat je deze start, naar beneden vegen en onder 'Intervallen gids' 'Geen' selecteren zodat je ook niet meer om de x kilometer/minuten een seintje krijgt.

Je kunt app-meldingen handmatig uitzetten per app via de Gear Manager >> Notificaties. Op die manier krijg je alleen de meldingen die voor jou relevant zijn :face-with-tears-of-joy:

Hopelijk heb je hiermee alles precies zo ingesteld zoals je dat wilt. Let us know! :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Akko
Apprentice
Opties

Met de aanwijzingen aan de slag gegaan en direct resultaat geboekt met de instelling om meldingen van berreikte doelen tijdens het trainen uit te zetten. Dus tijdens sporten geen meldingen van afgelegde afstand e.d. Perfect, dank je wel.

Het uitzetten van de meldingen van voetstappen en gelopen trappen blijkt, na enig zoeken, op de S3 anders te zijn dan op de S2 het geval is. Je handleiding van de S2 was niet toepasbaar, maar het blijkt desalniettemins heel eenvoudig:

- open app S-Heakth;

- selecteer de activiteit waarvan je de melding wilt uitzetten, bv het aantal stappen;

- je krijgt het overzicht van deze week, klik rechts in het scherm op de 3 puntjes;

- kies de middelste optie (symbool voor instellingen: de stervorm);

- Je kunt daar je doel instellen en aangeven of je meldingen wilt hebben, eenvoudig het selectievakje uitschakelen;

- de resultaten worden nog steeds bijgehouden ( kcal, aantal voetstappen, trappen, ed), je kunt die informatie wel gewoon bekijken, maar je krijgt er geen meldingen meer van.

Daarmee krijg ik alleen nog de meldingen die ik wil ontvangen. Top!

Dank voor jullie hulp, het heeft me op het goede spoor gezet.

Off topic: ik heb ontdekt dat het handsfree bellen met de S3 perfect gaat: uitsteknde geluidskwaliteit en, wat nog belangrijker is, de ander kan je zo goed horen dat ze niet eens in de gaten hebben dat je deze optie gebruikt. Dus tijdens het bellen gewoon doorwerken is mogelijk, de S3 blijkt ook nog eens een time-saver!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Akko,

Wat tof om te horen dat je zo blij bent met de Gear S3! Hopelijk kun je met de volgende tips de laatste puntjes van irritatie wegnemen.

Ik heb hier al uitgelegd hoe je de verschillende meldingen uit kunt zetten voor Samsung Health: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Healt-meuk-op-gear-en-s8-ongewenst/m-p/222565#..., op pagina twee staan afbeeldingen die je stap voor stap door het proces helpen.

Wanneer je een training start kun je, voordat je deze start, naar beneden vegen en onder 'Intervallen gids' 'Geen' selecteren zodat je ook niet meer om de x kilometer/minuten een seintje krijgt.

Je kunt app-meldingen handmatig uitzetten per app via de Gear Manager >> Notificaties. Op die manier krijg je alleen de meldingen die voor jou relevant zijn :face-with-tears-of-joy:

Hopelijk heb je hiermee alles precies zo ingesteld zoals je dat wilt. Let us know! :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @Akko, is het nog gelukt met behulp van @KevinW?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Oplossing
Akko
Apprentice
Opties

Met de aanwijzingen aan de slag gegaan en direct resultaat geboekt met de instelling om meldingen van berreikte doelen tijdens het trainen uit te zetten. Dus tijdens sporten geen meldingen van afgelegde afstand e.d. Perfect, dank je wel.

Het uitzetten van de meldingen van voetstappen en gelopen trappen blijkt, na enig zoeken, op de S3 anders te zijn dan op de S2 het geval is. Je handleiding van de S2 was niet toepasbaar, maar het blijkt desalniettemins heel eenvoudig:

- open app S-Heakth;

- selecteer de activiteit waarvan je de melding wilt uitzetten, bv het aantal stappen;

- je krijgt het overzicht van deze week, klik rechts in het scherm op de 3 puntjes;

- kies de middelste optie (symbool voor instellingen: de stervorm);

- Je kunt daar je doel instellen en aangeven of je meldingen wilt hebben, eenvoudig het selectievakje uitschakelen;

- de resultaten worden nog steeds bijgehouden ( kcal, aantal voetstappen, trappen, ed), je kunt die informatie wel gewoon bekijken, maar je krijgt er geen meldingen meer van.

Daarmee krijg ik alleen nog de meldingen die ik wil ontvangen. Top!

Dank voor jullie hulp, het heeft me op het goede spoor gezet.

Off topic: ik heb ontdekt dat het handsfree bellen met de S3 perfect gaat: uitsteknde geluidskwaliteit en, wat nog belangrijker is, de ander kan je zo goed horen dat ze niet eens in de gaten hebben dat je deze optie gebruikt. Dus tijdens het bellen gewoon doorwerken is mogelijk, de S3 blijkt ook nog eens een time-saver!!

Tim
GrandMaster
Opties

Fijn om te lezen dat het daarmee is opgelost, Akko! Dat je er nog lang van mag genieten :face-with-tears-of-joy:

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Goed om te lezen dat het gelukt is, en dank voor je terugkoppeling over de nieuwe weg om meldingen uit te zetten! Dit is waarschijnlijk in een recente update veranderd en ik vind deze stappen ook logischer dan 'gezondheidprikkels' :winking-face:

Ook fijn om te horen (;)) dat het handsfree bellen lekker werkt! Mag ik, puur uit nieuwsgierigheid, vragen welke headset je hierbij gebruikt?

kevin-sig
Akko
Apprentice
Opties

Dag Kevin,

Daarbij gebruik ik niet eens een headset, de S3 heeft eigen speaker en microfoon, die functioneren uitstekend. Zelfs zo goed dat je je horloge niet voor de mond hoeft te houden en je gewoon kunt doorgaan met je bezigheden. Ook handig als je telefoon diep in een jas of in een tas zit, of als je hem ergens in huis hebt laten liggen. Hij houdt goede en ongestoorde verbinding door twee verdiepingen heen.

Grappig nadeel is dat je (ik althans) na verloop van tijd niet meer weet waar ik de telefoon heb gelaten, maar met de functie “zoek mijn telefoon” kun je hem een hoop kabaal laten maken en vind je hem zo weer terug.

Kortom, dikke aanrader! Groeten, Akko

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Kijk eens aan, nog beter! Dat deze functie zo goed zou zijn had ik eerlijk gezegd niet verwacht :face-with-tears-of-joy:

Fijn weekend alvast! :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
0 Likes
Johan661
Apprentice
Opties
Meldingen uitzetten niet gelukt. Kopje intervallengids niet kunnen vinden. Als ik op 3 puntjes tip dan krijg ik help maar daar kan ik niet instellen. Verder heb ik schuifje meldingen ergens wel uitgezet, maar ik blijf meldingen tijdens het fietsen doorkrijgen en kan het volume van die meldingen ook niet zachter zetten. Het houdt voor mij op. Kost erg veel tijd en resultaat nul. Jammer. Wel fijn horloge en health ook prima, maar die meldingen zijn en blijven vervelend.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Johan661, Doe je dit op je horloge of op je toestel? Stuur anders even een screenshot mee van je instellingen.

rsz-846676
0 Likes