op 04-01-2019 03:47 PM
Ik heb sinds twee weken een galaxy watch in gebruik. Nu is mij opgevallen dat mijn hartslag niet altijd wordt bijgehouden. Hij staat op altijd meten maar toch zitten er gaten in de grafieken op de s health app op mijn telefoon, ook zie ik op mijn horloge soms dat de laatste hartslag meting enkele minuten geleden was. Vooral tijdens een workout heb ik veel last van dit probleem. Wat opvallend is is dat als ik merk dat de hartslag niet wordt gemeten (dus als er staat "laatste meting: 6 minuten geleden") ik wel handmatig mijn hartslag kan meten met de hartslag widget. Dit lijkt mij dus een software fout.
Ook merk ik dat bij de slaapregistratie er vrijwel nooit diepe slaap wordt geregistreerd, an als er wel diepe slaap is geregistreerd is dit nooit meer dan 10 minuten. Ook hier staat het hartslag meten op altijd meten en REM-slaap registratie staat aan.
Ik draag mijn horloge zoals aangegeven in de handleiding en heb al geprobeerd hem opnieuw op te starten en ik heb een factory reset geprobeerd, beiden hebben het probleem niet verholpen.
Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen en/of Samsung op de hoogte is van dit probleem?
04-01-2019 08:25 PM - bewerkt 04-01-2019 08:32 PM
Een Galaxy Watch (of een andere fitnesstracker) zou helaas nooit 100% accuraat kunnen zijn als het gaat over het tracken van slaap, dit gezien de enige gegarandeerde meeting gebaseerd is op je hersenactiviteit en dat is vrijwel onmogelijk om te meten vanaf je pols, daarintegen geeft je hardslag een redelijke indicatie maar deze is alles behalve perfect. Je kan het daarom ook het beste zien als een hulpmiddel en niet als een leidraad.
Verder doet de watch een "Standaard" Hartslagmeting om elke 10 minuten die opgeslagen worden in Samsung Health, deze staat los van de metingen van exercises. De reden hierachter is simpelweg gezegd energiebesparing, want als elke widget elk moment data blijft pullen kost het meer stroom, wat ten kosten gaat voor de accuduur. Dit dus werkend zoals bedoeld Sterker nog, het staat zo in de handleiding beschreven (Zie hieronder)
Om de slaap accurater te meten raad moet je trouwens ook je hartslagmeter op Altijd zetten (Zie pagina 134 van de handleiding). Dit gaat uiteraard ten kosten van de accu.
Dat gezegd te hebben, iedereen heeft een ander slaappatroon. Zelf zit ik rond de 14 minuten in de diepe slaap en 2 uur in de remslaap (Afgelopen nacht). De ene nacht is weer anders dan de andere
op 04-01-2019 11:20 PM
Beste SjorsK, bedankt voor je antwoord.
Ik snap dat een tracker om je pols niet 100% accuraat is, dat verwacht ik er ook niet van. Ik vond het alleen raar dat hij bij mij bijna nooit diepe slaap registreert aangezien dat 20% van je slaap hoort te zijn.
Over de hartslag metingen, ik heb hem op "altijd" staan dus hij zou constant mijn hartslag moeten meten, echter dit is niet het geval. In de afbeelding hieronder is een wandeling van mij te zien, daar zie je dat hij tijdens het grootste deel van de wandeling geen hartslag had gevonden (zichtbaar aan de horizontale lijnen) terwijl hij op "altijd meten" stond en ik het horloge goed om had.Als ik niet aan het sporten ben en hij meet mijn hartslag niet (terwijl hij dat wel zou moeten doen) ziet dat er als volgt uit:
op 05-01-2019 12:06 AM
op 05-01-2019 12:19 AM
De sensor zit strak genoeg om mijn pols en ik maak hem regelmatig schoon. Bedankt dat je het zelf ook uitprobeert
op 05-01-2019 02:00 PM
op 05-01-2019 02:29 PM
Ik heb geen dikke huid. Wat ik wel had moeten vermelden is dat als ik achter mijn bureau zit en nergens mee bezig ben hij gewoon werkt en ik geen gaten zie, pas als ik iets doe waardoor mijn hartslag plotseling stijgt dan kunnen die gaten ontstaan.
Ik zal denk ik eens langs een service center gaan om er naar te laten kijken, bedankt voor je hulp!
op 06-01-2019 11:55 PM
op 24-03-2019 04:55 PM
Hoe verloopt het probleem met de wegvallende hartslag? Ik kamp met hetzelfde probleem. Mijn Galaxy Watch is een week oud en vanaf dag 1 dit probleem. Ga hem morgen ruilen, hopelijk tref ik een beter exemplaar.
op 24-03-2019 08:15 PM
Ik heb mijn horloge een tijd geleden ter reparatie aangeboden voor het probleem met de hartslag. Er konden toen geen defecten worden gevonden. De hartslag sensor deed het iets beter na de update van ongeveer een maand geleden maar het probleem is helaas nog steeds aanwezig.