Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch active 2 waterschade

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2022 10:50 PM)
636 Weergaven
AKole
First Poster
Opties

Mijn horloge heeft het begeven na een zwempartij in een zwembad van 1.40m diep. Helaas net uit de garantie.  Maar er wordt geadverteerd met waterdichtheid en ook herkennen van zwem beweging? Tot dit zwembad werkte dat ook perfect. Ik mag toch verwachten dat dit ook na de garantie periode nog van toepassing is? Het horloge heeft namelijk geen schade voor de rest. 

Ik had graag een watch 5 willen kopen maar twijfel nu of deze niet dezelfde problemen gaat geven?

Heeft iemand een idee of het horloge nog te repareren/ te drogen is of is een nieuw horloge beste oplossing,?

0 Likes
4 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedemorgen,

Het klopt dat de Watch beschikt over zwem functies, waarom dat erop zit is voor mij mysterieus aangezien het horloge een 5 ATM rating heeft wat geschikt is voor regen en douchen en dus niet voor zwemmen.

Voor meer informatie hierover >

https://eu.community.samsung.com/t5/wearables/service-center-en-active-watch-2/td-p/6242080

Als je een zwemhorloge wilt zul je dus opzoek moeten gaan naar 10 atm of meer.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat ze willen😉

Dit is 1 van de weinige websites met correcte informatie > https://www.horloge.nl/waterdichtheid/ <

Mijn advies aan de topicstarter is om niet te gaan zwemmen met een horloge van 5 ATM en al helemaal niet in zout of chloorwater want hier kan het horloge slecht tegen, er staat ook in de handleiding dat als het horloge hiermee in aanraking raakt dat het goed moet worden schoongemaakt.
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Helaas snappen ze er bij Nordgreen en vele andere websites niks van. Die 50 meter staat niet voor hoe diep je ermee kunt maar voor de druk die het horloge aankan 😉

https://prisma.watch/nl/horloges/waterdicht-10-atm/uitleg/ hier staat verdere uitleg. Dus leuk en aardig dat er zwemfuncties op het horloge zitten maar echt actief ermee zwemmen zal tot een defect leiden.Screenshot_20221221_203217_Chrome.pngScreenshot_20221221_203244_Chrome.png
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Dit is ook een mooi stukje van Samsung > 

• 5ATM-certificering voor classificatie van waterbestendigheid: het apparaat is getest door het gedurende 10 minuten ondergedompeld te houden in zoet water van 50 m, waarbij het stil werd gehouden zonder enige beweging, om te voldoen aan de vereisten van ISO 22810:2010. De waterbestendigheid wordt niet gegarandeerd bij gebruik van het apparaat onder omstandigheden die afwijken van de norm.

Met andere woorden als je beweegt in het water wijk je al af van de norm.

Ik probeer verder geen discussie ervan te maken, enkel correcte informatie te verstrekken. 

Ik vind die Samsung horloges echt top apparaten, heb er zelf ook 1 🙂 maar meer dan douchen is absoluut niet goed voor het horloge.