Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Esim activeren op smartwatch 6 classic

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2024 06:47 PM)
181 Weergaven
Edwin30
Apprentice
Opties

Als ik de esim activatiecode wil starten krijg ik op de app de melding: Er zijn in uw land geen mobiele
abonnementen beschikbaar voor uw horloge

Wat betekent dit? 

Gekocht bij  Belsimpel, maar betekent dit dat het hier gaat om een model wat niet voor de Nederlandse markt geschikt is?

Gr 

0 Likes
8 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Edwin30 ,

 

klopt het horloge komt dus uit een ander land.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Oplossing
AA90210
Pioneer
Opties

*kuchkuch*bullshit*kuch*
Mijn oerhollands horloge zegt exact hetzelfde - doet er niet toe waar je het hebt gekocht, in Nederland staat Samsung het niet zomaar toe dat je je product ook daadwerkelijk gebruikt. Maar dat kan dus gewoon wel. Uiteindelijk.

Stap 1:
Klik in je Wearable telefoonapp op de drie streepjes (menu) >> dan op het tandwielicoontje >> About Galaxy Wearable >> Druk 5x op "Galaxy Wearable" >> Druk op "Test ESIM Feature" >> Zet QR TestMode op "on" en ga weer naar het hoofdmenu

Stap 2:
Schaf waar dan ook een prepaid eSIM aan (keepgo.com, eskimo.travel) en daar krijg je een QR code om te scannen, maak daarvan een schermafbeelding.

Stap 3:
Terug naar Wearable App >> Watch Settings >> Mobile Plans >>>>>

En nu moet je even wakker worden, want Samsung gaat janken.
Je moet de QR code dus in die app krijgen, maar na ~2.5 seconden vult 'ie fijn alles zelf in met "EXAMPLE", omdat je niet geacht wordt gebruik te kunnen maken waar je voor betaalde.

Anyway.

Zodra het foto-maak-scherm komt, klik je DIRECT op het Load-Photo-From-Gallery-Bloem-Icoon eronder. Selecteer je QR code.

Na een keer of 14 herhalen, zegt 'ie uiteindelijk ga door op je Watch. Dat gaat verder probleemloos, ondanks dat je Wearable App na een uur of 2 spontaan zegt "O nee, mislukt". Ondertussen is niets mislukt en runt je eSIM gewoon op je Watch6. Je kunt er 2 in pletteren, 1 actief.

Dus. Geen probleem, alleen moet je even om Samsung heen. Zij denken namelijk dat je betaald hebt voor een licentie in plaats van een product, en dat zij nog iets te zeggen hebben over hoe je het gebruikt.

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Top man, maar dat kon je ook op een fatsoenlijke manier uitleggen lijkt mij?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
AA90210
Pioneer
Opties

Ik wacht sinds augustus 2023 op antwoorden, whatsapp blijft onbeantwoord. Ik volg alleen de lijn van contact vanuit Samsung.

Dat is inderdaad volledig zonder bekend te zijn met het concept 'respect', maar verder niet naar jou gericht.

0 Likes
Edwin30
Apprentice
Opties

Dus als ik het goed begrijp heeft elk horloge deze melding? Jouw oplossing betekent dat je zonder abonnement met een pre-paid esim je horloge kunt gebruiken? Erg handig😊. Ik ga het eens proberen.

0 Likes
AA90210
Pioneer
Opties

Zeker. 
En dit bedoel ik wanneer ik zeg dat fatsoen ongepast is: Niet alleen ben je overgedragen aan de kans dat een willekeurig persoon je dit kan vertellen – het is zelfs verbazend dat het kan.
Terwijl je een "LTE" smartwatch hebt gekocht. Deze functie staat in de benaming van je horloge, het wordt je simpelweg ontzegd, en kan alleen worden gedaan door een achterlijk circus van stappen te doorlopen. Een primaire functie.

Samsung.

Edwin30
Apprentice
Opties

Inderdaad heel vreemd.

Nu heb ik nog een (misschien domme) vraag. Bij keepgo kan je een pre-paid esim kopen, maar is dat alleen data of krijg je daar ook een mobiel nummer bij, zodat je op je watch gebeld kan worden?

0 Likes
AA90210
Pioneer
Opties

Klopt, is alleen data inderdaad. Je kunt dan wel bellen middels iets als WhatsApp, FaceTime, Hushed, iMessage, Skype of Zoom. Voor 'echt' bellen moet je een eSIM-abo pakken bij SimYo, KPN, Vodafone of Odido, die dat gewoon aanbieden. In Nederland.

Indien je telefoon zelf eSIM-ready is, kun je er eventueel nog een esim.me-kaart in stoppen. Dat is een simkaart waar je dan weer 5 eSIM-profielen op kunt zetten.

(add-it: esim.5ber.com kan ook. Zij hebben "absoluut niet" de kaart van esim.me gereverse-engineerededt en de markt op gegooid voor een paar tientjes minder. Maar eigenlijk wel)