Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bestel datum of aankoopdatum

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2024 10:29 PM)
92 Weergaven
AlexMestreech
First Poster
Opties
Wettelijk gezien is een aankoopdatum de datum waarop het product is geleverd en betaald. Samsung echter gaat van een orderdatum uit waardoor ik voor de 2e keer de promotie misloopt... Ze reageren nergens meer op. Nou Samsung.... Top service!!!! Na 30 jaar Samsung is dit mijn laatste toestel van dit merk wat ik gekocht heb.
1 Antwoord
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @AlexMestreech,

Aankoopdatum en orderdatum worden voor verschillende doelen gebruikt. 

De aankoopdatum geldt voor zaken als je garantie en is inderdaad de datum van ontvangst. 

Bij promoties zijn de de bijzondere voorwaarden leidend, en daarin staat de orderdatum. Dit omdat promoties een bepaalde strekking hebben qua datum. Op het moment dat de verzenddatum zou gelden, moeten externe leveranciers opeens meedoen aan een promotie terwijl de klant deze eigenlijk zonder promotie heeft gekocht. En wanneer alleen de Samsung Shop dit zou doen, dan wordt er veel minder bij externe winkels aangekocht. Dit verlaagt de incentive om mee te doen aan promoties voor de externe partijen, en dit zou het einde van promoties betekenen.

Binnen de wettelijke termijn kun je natuurlijk altijd een aankoop annuleren en opnieuw uitvoeren, om toch in aanmerking te komen voor een later gestarte promotie.


kevin-sig