op 16-03-2021 04:52 PM
Heb sindskort een Active 2 met valdetectie.
Helaas lukt t niet om een sos bericht na een val te versturen.
Versturen via 3x sos knop indrukken werkt prima.
Kan ik nog meer instellen bv gevoeligheid?
Of is een sofware update mogelijk?
De valdetectie is voor oudere en mensen met oa een spierziekte zeer belangrijk ivm regelmatig vallen. Er zijn goede ervaringen met apple watch echter die communiceert niet met Android (oa draadje spierziekte NL).
Het zou fijn zijn als Samsung dit ook kan want ik weet zeker dat er veel belangstelling voor is in de bovengenoemde doelgroepen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-04-2021 10:13 AM
Als je het horloge al eens hebt gereset, en alle bijbehorende apps en plugins zijn up-to-date, dan kun je ervoor kiezen het horloge ter reparatie aan te bieden via onze Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ
Kom je er zo uit? 👍
op 16-05-2021 02:48 PM
Hi BruceH,
Active2 nagekeken.bij service center en sensoren afgesteld. We konden ter plaatse helaas niet testen omdat de Active2 leeg terug kwam. Valdetectie bij sportschool op mat uitgeprobeerd en inderdaad bij een erg flinke val werkt het. Maar je moet best wel hard vallen. Bij minder hard vallen en struikelen werkt t helaas niet. Maw: het werkt wel maar mag wel een stuk gevoeliger afgesteld worden. Het zou fijn zijn als je de valgevoeligheid net als bv belvolume zelf kan instellen.
op 17-03-2021 12:00 PM
Hou er rekening mee dat de valdetectie pas met een sos bericht komt als je na een harde val ook echt een tijdje stil ligt.
op 24-03-2021 12:30 PM
Hi Moniquedo
Ook met een andere Active2 geprobeerd zonder resultaten na een flinke val.
Volgens gebruiksaanwijzing gaat de watch3/active2 na een val trillen en geluid maken. Bij geen aktie wordt na 60 sec de sos verstuurd. Zie bijlage. Dit zou geweldig zijn.
Hoop dat het ook op mijn Active2 werkend kan krijgen.
op 25-03-2021 12:59 PM
Hi @MartP,
Hoe heb je de val precies gesimuleerd? De functie is dusdanig geprogrammeerd dat hij niet om het geringste een SOS bericht stuurt.
En zijn zowel het horloge als de Wearable app up-to-date, evenals de toepassingen en plugins uit de Galaxy Store?
op 26-03-2021 04:50 PM
Hi BruceH.
Uiteraard wil samsung geen onnodige valse meldingen. Voor mij maakt het niet uit. De gevoeligheid staat te laag voor mij. Handig zou zijn aks je dit zelf kan instellen.
Mijn zoon heeft zich meerdere keren hard voorover laten vallen. Ik ben laatst helaas flink gevallen/gestruikeld zonder dat de
Active2 een valmelding gaf. Geen trilling of signaal. Er is een watch die dit perfect doet echter werkt deze niet met android.
WEAR en active2 plugin begin maart geinstalleerd en nog geen updates gezien. Active2 SW R820XXU1DUA7.
op 29-03-2021 12:25 PM
Okay, dan kun je eventueel nog een foutrapport sturen.
Vanuit de Samsung Wearable app -> Selecteer de 3 streepjes -> Neem Contact met ons op -> Samsung Members wordt gestart -> Fout rapport aanmaken. Dan wordt zowel log van wearable en van het toestel meegenomen.
NB. Voor het genereren van zinvolle logs dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
op 03-04-2021 12:19 PM
D
Hi BruceH.
Ik kom niet bij neem contact met ons op. Zie bijlage.
Overigens krijg ik geen foutmelding op mijn WEAR of active2.
Ik wil alleen een meding van een val. Dit hoeft van mij niet opgeslagen of gelogd te worden. Ik gebruik de Active2 niet om mijn sportactiviteiren
op 06-04-2021 10:54 AM
Met welk toestel heb je het horloge verbonden?
'To activate on mobile: Open the Galaxy Wearable app > select 'SOS' > Turn on 'Detect falls' and add the contact that you want to receive your SOS notifications. Fall Detection recognizes falls when the user is engaged in dynamic motion, not when staying still.'
Als dat is ingesteld, moet het werkten. Het werkt alleen bij een echte val, dus niet bij de meeste eenvoudige tests.
op 06-04-2021 01:21 PM
Hi Bruce.
Heb LG met android 8.1.0 dus zou moeten werken.
Als techneut alles geprobeerd en een paar keer gereset. Zelfs zo hard mogelijk geprobeerd te vallen met hevige armbewegingen. Helaas.
Ook ingesteld sos oproepen starten.
Je mag me ook mailen of bellen zodat we alles kunnen doornemen.
op 06-04-2021 03:31 PM
'After a fall, your watch will alert you for 60 seconds with a popup, sound, and vibration. You can cancel the alert or swipe to send the SOS right away. If you don’t respond for 60 seconds, SOS messages will be sent to the emergency contacts you set in the Galaxy Wearable app.'
Krijg je wel de pop-up te zien?