Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QuickDrive wasmachine lagers kapot na 2 jaar

(Onderwerp aangemaakt op: 12-08-2024 02:12 PM)
277 Weergaven
Members_jUM6WmL
First Poster
Opties

In mei 2022 kocht ik via Coolblue voor 780 euro een Samsung Quickdrive WW80T wasmachine.

De laatste weken, net na het verlopen van de garantieperiode, begint de machine extreem veel herrie te maken en serieus te bonken bij het centrifugeren. Via Coolblue werd ik doorverbonden met de Hasseltse firma LetMeRepair die 100 euro aanrekent voor een diagnose (en transportkosten). Dan pas volgt een prijsbestek. Na wat online onderzoek op Nederlandstalige en Engelstalige samsung communities merk ik dat er heel wat klachten binnenstromen over het verslijten van de lagers van het toestel. Ik liet een onafhankelijke expert het toestel eens bekijken en hij bevestigde mij tot zijn grote verbazing ook dat het de lagers zijn die er na twee jaar al doorzitten. Gezien de vele meldingen wijst dit alles op een fabricagefout.

LetMeRepair weigert te antwoorden op mijn vraag wat de herstelkost zou inhouden mochten zij de lagers herstellen, maar van andere communitymembers vernam ik dat dit snel tussen de 350 en 500 euro zal kosten. Ik weiger op dit moment dus om de initiële diagnosekost van 100 euro te betalen.

Ik zit op dit moment zeer verveeld, enerzijds door een extreem luide machine (met twee jonge kinderen kan ik geen wasmachine missen), anderzijds door een nakende peperdure factuur voor een twee jaar oude wasmachine. Ik contacteerde Samsung al enkele keren maar antwoord blijft nog uit.

Ik hoop op een snelle oplossing.

0 Likes
1 Antwoord
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_jUM6WmL,

Bedankt voor jouw bericht. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt er een coulance ervan afgehaald, afhankelijk van hoeveel maanden het buiten garantie is. Verder kan ik je alleen weer doorverwijzen naar de winkel van aankoop, aangezien daar de verkoopovereenkomst mee loopt. Aangezien ze jou hebben doorverwezen naar LetMeRepair is de oordeel van diens monteur leidend. 

Ik kan je wel voorzien van toegang tot onze kortingsportaal, waar je Samsung producten kan vinden voor een kortingsprijs. Laat weten wanneer je daar interesse in hebt.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes