Support

Open search

KS Owners refund

Highlighted
Black Belt 

Do all you good people who bought a 2016 Samsung TV know Samsung have stopped supporting it. The promised they would support HLG (BBC Iplayer HDR). This was in the Dec 2016 Trusted Reviews and What Hi Fi. They have not and if you had bought a Panasonic or LG 2016 set you would be able to watch Iplayer Blue Planet 2 in glorious HLG. This is a big issue because HLG looks like the standard for all over the air broadcasting. Samsung are not even supporting a 4K update to Iplayer. The reason looks like it will cost just 5 cents or pence per unit. So my telly I bought in Jan 2017 is deemed as out of date by Samsung!!!!!!

You wrote in your Dec 2016 issue that Samsung were supporting HLG in their 2016 models. Do you know that Samsung have supported their 2017 models but not the 2016 models. I know because the BBC IPlayer Blue Planet 2 will not play in 4K or HLG. It's not good considering Panasonic and LG both do support their 2016 models. It means my KS model I bought in Jan is now deemed out of date by Samsung. It looks like their are royalty fees which Samsung will not pay! Not good.


All you people in the UK can return your KS TVs IF you bought it for the use of the smartthings Extend that will never be coming out for our TVs. ***** is how.

 

Tell them you want a full refund because they promised that if you bought a KS TV you would get a FREE Smartthings Extend. They proof you will need is easy to find and is the reason you bought this TV.

 

https://www.youtube.com/watch?v=IMc3V98yzNY

 

https://www.youtube.com/watch?v=yRSWoUmU5YQ

I bought mine from J Lewis and the Samsung Extend addvert is still there https://www.johnlewis.com/electricals/samsung/smart-tv/c9601000048?rdr=1

 

If you bought your KS TV from currys http://techtalk.currys.co.uk/tv-gaming/tv/how-to-control-your-home-from-your-smart-tv/

 

They both say that you will get a free smartthings extend USB dongle.

Now send you TVs back for a full refund Smiley Happy

 

 

All those who bought a Samsung TV in 2016 may have claim for miss selling. It basically means that all you folks who bought the 2016 Samsung units have 2 choices. After Dec 2016 and if you had seen any articles that are press release's about HLG support and that influenced you decision to buy may have a case. For all those owners who read the info from the retailers on their web pages and saw and was influenced by the promise of the smart connect which has not been honoured, then you also have a case for miss selling. If you all spread this in all available media then I am sure the retailers would put pressure on to Samsung to correct this. If nothing else you could end up with nice shiny LG or Panasonic, or the new Philips that all are HLG BBC iplayer compatible, and with the HDR10 plus that again Samsung have still not implemented, you may be best with LG and Dolby Vision.

Also take a copy of the retailers web page before they change the description.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yRSWoUmU5YQ

I will try to explain how to get a refund for miss selling (seen how much the LG's have come down). I followed this way and got a full refund or a JS8000.

You need to show that you asked or believed that or influenced by claims made about the capabilities of the TV. With BBC Iplayer HLG it's from the Trusted reviews and What Hi Fi, and any other publications and if you asked the retailer.

 

https://www.whathifi.com/advice/hdr-tv-what-it-how-can-you-get-it#6locceZo3Zf8yi5T.99

you can show you had been informed.

It's different with the smart connect as that is advertised on the main retailers web sites,

https://www.johnlewis.com/electricals/samsung/smart-tv/c9601000048?rdr=1
http://techtalk.currys.co.uk/tv-gaming/tv/how-to-control-your-home-from-your-smart-tv/
https://www.youtube.com/watch?v=yRSWoUmU5YQ

As the donngle's have not turned up you now claim miss selling, so either go to your retailer or email them with the web page, and explain why you think you were miss sold. Also phone Citizens Advice 03444 111 444 and raise a case (this also gets past on to Trading Standards). Explain that the retailer informed you off the capabilities via their web page information, and either show the page printer or the link, as above.

They will advise and link you to some template letters to send to your retailer.

I had to send a letter of intent to take legal action (template from Citizens Advice) against Curry's but then they gave me a refund.

So mention all the promises from Samsung full support for HLG, Smart Connect, and HDR10+

It will cost nothing to ask and again may bring some pressure on to Samsung.

2,530 REPLIES 2,530
Highlighted
I would add that make sure you are concise, accurate, and emphasise the points you are making, whilst providing the evidence, do not just post the link as this is how they dodge the point.
Highlighted

@Jep_uk wrote:
I would add that make sure you are concise, accurate, and emphasise the points you are making, whilst providing the evidence, do not just post the link as this is how they dodge the point.

That’s a great result. Can I ask which email address you used? Myself and others have been dealing with their head office since February and had no such result.

 

I said all of the same things, made it very clear that I know my rights etc but the best most of us have gotten is the offer of a £100 refund and a smart hub?

 

Perhaps they have changed their stance in the last few days but my last email from Friday remains unanswered. 

Highlighted

Has anyone had any success with RGB direct on this matter?

 

From a 65 ks8000 owner!

Highlighted

Hi did you have any luck with this? I'm about to also get in touch with RGB direct and want to know the best way of doing this 

Highlighted

I've had a response from Currys:

 

"Thank you for your email dated 18th June 2018.  I would have liked to discuss this further over the telephone, however, it was not possible to locate a contact number for you.
 
I am sorry that you did not receive this extra.  The removal of this feature was instigated via Samsung, therefore it was something that we had no control.  We can't be held responsible for the removal of any third party services, it is likened to an app that is no longer available, with this in mind, we are unable to accept your request for a replacement or refund.
 
Although this may not be the response you were looking for I trust we have clearly explained our position on this matter. "
 
I'm going to reply reminding them that it is the USB SmartThings extend that is missing. 
Highlighted

@CJH26 wrote:

@Jep_uk wrote:
I would add that make sure you are concise, accurate, and emphasise the points you are making, whilst providing the evidence, do not just post the link as this is how they dodge the point.

That’s a great result. Can I ask which email address you used? Myself and others have been dealing with their head office since February and had no such result.

 

I said all of the same things, made it very clear that I know my rights etc but the best most of us have gotten is the offer of a £100 refund and a smart hub?

 

Perhaps they have changed their stance in the last few days but my last email from Friday remains unanswered. 


I just emailed customerservices@johnlewis.com, found it on the JL app, when looking for an email address rather than use their online form. 

Highlighted

@Jep_uk wrote:


I just emailed customerservices@johnlewis.com, found it on the JL app, when looking for an email address rather than use their online form. 


Thanks, Hopefully it’s just a matter of time before they sort it for the rest of us.

Highlighted

@Stormed wrote:

I've had a response from Currys:

 

"Thank you for your email dated 18th June 2018.  I would have liked to discuss this further over the telephone, however, it was not possible to locate a contact number for you.
 
I am sorry that you did not receive this extra.  The removal of this feature was instigated via Samsung, therefore it was something that we had no control.  We can't be held responsible for the removal of any third party services, it is likened to an app that is no longer available, with this in mind, we are unable to accept your request for a replacement or refund.
 
Although this may not be the response you were looking for I trust we have clearly explained our position on this matter. "
 
I'm going to reply reminding them that it is the USB SmartThings extend that is missing. 

Yes, do that.

1. It wasn't an extra, it wasn't a third party service, it was a core Samsung function of the TV.

2. Bzzt, bad luck Currys, the 2015 law actually says that not only CAN you be held responsible, you ARE responsible, for 6 years.

 

 

Highlighted

On a related topic, once Currys realise they need to abide by Consumer Law and offer refunds/exchanges does anyone know their stance on lack of original box?  

 

Ours got water-damaged where it was stored away so we chucked it.  Will that be an issue, does anyone think?  Maybe Samsung will sell me an original!  😛

Highlighted

@Moily wrote:

On a related topic, once Currys realise they need to abide by Consumer Law and offer refunds/exchanges does anyone know their stance on lack of original box?  

 

Ours got water-damaged where it was stored away so we chucked it.  Will that be an issue, does anyone think?  Maybe Samsung will sell me an original!  😛


Don't worry about it,  its their problem when they pick it up. 

Top Liked Authors