Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwarte band over beeld Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 11-07-2022 07:46 PM)
2170 Weergaven
Torfoe
First Poster
Opties

Sinds kort heb ik een zwarte band in het midden van mijn scherm. Zie hieronder voor de beeldtest foto's.

Wat kan de oorzaak zijn ?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Torfoe ,

Vervelend allemaal! Normaal gesproken zou je de factuur bij de leverancier op kunnen vragen.
Als het een fabrieksfout was geweest, dan waren hier veel meer klachten over binnengekomen.
Mocht het een fabrieksfout zijn, dan had de leverancier deze tv niet moeten verkopen.
Je zult toch met de leverancier tot een oplossing moeten zien te komen i.v.m. de wettelijke garantie.
Die heeft een ondeugdelijk product geleverd.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Torfoe ,

Heb je wat meer informatie over de tv? Er zijn nogal wat Samsung tv's 🤷‍♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Ik zie echter geen foto's. Bij het versturen niet op Uploaden klikken, maar op Voltooid..

signatureee
Groet, Dick

Torfoe
First Poster
Opties

Torfoe_0-1657561937499.jpegTorfoe_1-1657561965995.jpegTorfoe_2-1657561985227.jpegTorfoe_3-1657562000286.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Torfoe ,

Thanks! Dat ziet er niet goed uit. Hier is sprake van een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Torfoe ,

Heb je al contact met de leverancier opgenomen?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Torfoe
First Poster
Opties

Nee, ik vind mijn factuur niet meer. Je houd natuurlijk niet alles bij, en leverancier zegt zonder factuur niets te kunnen doen.  Ik denk ook dat mijn volgende toch geen Samsung niet meer gazt worden. Zoals je zelf zei is deze tv 3 jaar oud en is het duidelijk een fabrieksfout. Maar Samsung zegt geen garantie meer.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Torfoe ,

Vervelend allemaal! Normaal gesproken zou je de factuur bij de leverancier op kunnen vragen.
Als het een fabrieksfout was geweest, dan waren hier veel meer klachten over binnengekomen.
Mocht het een fabrieksfout zijn, dan had de leverancier deze tv niet moeten verkopen.
Je zult toch met de leverancier tot een oplossing moeten zien te komen i.v.m. de wettelijke garantie.
Die heeft een ondeugdelijk product geleverd.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes