Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwart beeld via DisplayPort na afzetten en terug opzetten 22" monitor

(Onderwerp aangemaakt op: 27-10-2020 05:56 PM)
591 Weergaven
ThomasVerelst
First Poster
Opties

Ik heb recent een Samsung 22" S22E450DW (model LS22E45UDWG/EN) aangekocht.  Via de DVI en D-Sub aansluitingen is er geen probleem, maar via DisplayPort is een ander verhaal.  Wanneer een PC is aangesloten via DP en ik zet het scherm af (met de powerknop vooraan) en vervolgens weer op, krijg ik zwart beeld.  De enige manier om het beeld terug te krijgen is door de DP kabel uit de videokaart (MSI GTX 960 Gaming 4GB) te trekken en in een andere DP uitgang te steken. (Daarna de kabel weer in de eerste DP uitgang steken werkt ook).

Uiteraard heb ik vanalles geprobeerd om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:
* andere videokaart (Palit GTX 1050 Ti KalmX 4GB)
* andere DP kabels
* andere monitors (Samsung S24E650DW 24" en Dell P2217 22")
* de videokaarten in andere PC's installeren
* verschillende besturingssystemen (Linux Mint, Windows 7 en Windows XP)
* verschillende driverversies

Observaties:
* Het probleem met de S22E450DW doet zich voor in alle gevallen, ongeacht de gebruikte videokaart, kabel, PC, besturingssysteem en drivers.
* Het probleem stelt zich NIET met de andere geteste monitoren.
* Als het scherm zwart is en ik op dat moment de DP kabel uit de monitor trek en in een andere monitor steek krijg ik meteen beeld op die andere monitor.

Ik heb de monitor daarom teruggestuurd en heb gisteren een nieuw exemplaar ontvangen, maar het probleem is er nog steeds, in min of meer dezelfde mate: het beeld wordt ofwel zwart, ofwel flikkert het aan en uit gedurende een aantal seconden waarna een zwaar vervormd beeld verschijnt.

Ik wil de winkel waar ik deze monitor heb gekocht niet opnieuw lastig vallen; het is ook niet hun schuld.  Welke opties zijn er nog?  Contact opnemen met Samsung?  Wachten op een nieuwe firmware?  HDMI naar DisplayPort convertorkabel aankopen?  Enig advies is welkom!

0 Likes
1 Antwoord
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je hebt alles al geprobeerd zo te zien alles uitgesloten dus wat overblijft is dat dit beeldscherm niet compatibel is met jouw systeem want een ander scherm werkt wel.  Dus ga voor een andere monitor. Ga terug naar de winkel leg je verhaal uit en wissel om voor een ander type.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick