op 27-07-2017 02:47 PM
Ziggo heeft sinds gisteren zijn ZiggoGo app aangepast. I.p.v. Microsoft SilverLight wordt nu gebruik gemaakt van HTML5. Wordt er een oplossing bedacht om dit ook beschikbaar te stellen voor Samsung tv's?
De huidige geïnstalleerde Chrome browser heeft m.i. te weinig functionaliteit; werkt i.i.g. niet. Dus, óf deze updaten, óf wellicht een aparte app hiervoor.
Opgelost! Ga naar oplossing.
21-02-2019 01:24 PM - bewerkt 21-02-2019 05:37 PM
@retrorick1975 Klopt, heeft al vanaf het begin mijn aandacht. Volg de ontwikkelingen hierover op de Ziggo Community.
Eén zorgpunt blijft opslag in de Cloud. Hoeveel heeft Ziggo (eigenlijk de contentaanbieders) te vertellen over de mogelijkheden - of beter, het kreupel maken van de mogelijkheden? Beschikte voorheen over een (analoge) harddiskrecorder. Eenmaal iets opgenomen heb je alle vrijheid om bijv. voor- of achteruit te spoelen (spoelen slaat eigenlijk op die goeie, oude videorecorder ). In de praktijk fastforward je alle reclame. Zaken die onmogelijk gemaakt zijn bij de commerciële zenders in de Ziggo GO app. Niet omdat Ziggo dit niet wil, maar omdat de commerciëlen dat verboden hebben. Hoe dik is straks die vinger in de pap bij de nieuwe Horizon 4???
Praktijkervaring: al weer enige tijd geleden heb ik de Ziggo GO app uitgeprobeerd. Film op Veronica: eerst reclame kijken, stukje film, weer reclame, stukje film, meer reclame, stukje film. Kom bij het einde van de film - het wordt spannend, hoe loopt dit af... Plotseling, na meer dan een uur, hikt de app en stopt ermee (probleem wordt regelmatig gemeld op de Ziggo Community). Je wilt toch weten hoe de film afloopt? Nou, dan mag je van vorenaf aan opnieuw beginnen, inclusief dezelfde reclames. Én het risico dat de app er weer mee ophoudt. Ik hield het voor gezien.
Op de Ziggo Community staan ook verhalen van films die eerder begonnen dan de gids aangeeft. Moet je eerst het vorige programma afspelen om het begin van de film te kunnen zien.
Hopelijk kijk ik over enige maanden met veel plezier via mijn Horizon 4 en lach om bovenstaand stukje. Maar een gezonde dosis sceptis is nooit weg.