Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo Mediabox Next

(Onderwerp aangemaakt op: 23-05-2019 07:45 AM)
7129 Weergaven
Jnh
Journeyman
Opties
Hi, Het valt mij op dat mijn Samsung TV Q9 (2018). De nieuwe mediabox nog niet herkend. Het modelnummer van het apparaat staat niet in de lijst. Nu kan ik de Next niet bedienen met de Samsung remote. Type: Arris DCX960SBTZGCO.
0 Likes
15 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Klopt, dit hadden andere gebruikers ook al gemeld. Dit is ook doorgegeven, voor nu is er dus nog geen oplossing.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Woody36
First Poster
Opties

Is (tijdelijk) op te lossen door de als type mediabox de Pace DCR7111 in te stellen. Werkt prima met de Samsung remote. Alleen schakelt de Next niet naar standby wanneer je de tv (en in mijn geval ook de Samsung soundbar) uitschakeld.

Hoop dat Samsung snel met een update komt waarmee de Next DCX960 wel kan worden geselecteerd als mediabox

Jelmer-n
Apprentice
Opties

Ik krijg dezelfde tip op de Ziggo community, maar bij mijn qled tv Q90R 55” model 2019 werkt het toch niet. Kan het zijn dat het wel voor het 2018 model werkt, maar niet voor het 2019 model? Of is er toch iets mis met mijn Samsung? Of moet de mediabox wellicht op HDMI 1? Heb hem nu op HDMI 3 met ARC... Ik probeer de afstandsbediening te koppelen via bron > afstandsbediening en dan een nieuwe kabelbox te kiezen... 

0 Likes
Mr_Hearts
Apprentice
Opties

Ik weet niet of iemand hier nog iets aan heeft maar bij mij hielp het volgende:

Bij het instellen van mijn STB liet ik fabrikant staan op onbekend. 

Ik heb vervolgens het model ingevoerd (DCX960).

Na het zoeken komen er eerst een aantal modellen voorbij die het niet zijn.

Onderaan zie je de optie staan 'Meer modellen weergeven'. Klik hierop en ineens staat daar  de DCX960 en hij werkt!

Jelmer-n
Apprentice
Opties

Zeker dat ik er wat aan heb! Dankjewel! Ik zag 'm eerst nog niet, maar na firmware update naar versie 1351 lukte het wel. Kan nu eindelijk m'n ziggo next box gewoon met de Samsung afstandsbediening bedienen. Heel erg fijn. Bizar dat het zo lang moest duren trouwens...

JW2012
Journeyman
Opties
Hey Jelmer, waar/hoe heb jij met die Next Box die firmware update gedaan? Misschien gaat ook bij mij helpen...

Ik heb namelijk ook die DCX960 niet in de lijst staan en verschijnt ook niet na 'meer modellen weergeven' .
Het vreemde is dat het dus al wel een paar maanden gewerkt heeft, maar toen ik mijn Harmon / Kardon Sound bar ging aansluiten ineens die hele afstandsbediening het niet meer deed, dus nu opnieuw aan het instellen maar geen DXC960 meer te vinden...
0 Likes
JW2012
Journeyman
Opties

Never mind, update van Samsung TV / firmware al gevonden. Kijken of het dan lukt... 

JW2012
Journeyman
Opties

OK. Afstandsbediening werkt weer met Ziggo Media Box Next... 
Nu kijken of ie het nog doet wanneer mijn Harman / Kardon soundbar ook aangesloten is of het dan nog goed gaat... 
Iemand anders die dit probleem herkend? 

Wanneer je je soundbar installeert, dat je niet meer tussen kanalen kan wisselen? 

0 Likes
Mr_Hearts
Apprentice
Opties

Hoi JW2012,

Ik heb zelf Sonos. Heb je de H/K Soundbar op de HDMI ARC aansluiting? 

In de Sonos app kan je de Soundbar ook specifiek aan de televisie verbinden. Ik weet niet of H/K dat ook zo in een app regelt. 

0 Likes