Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo Mediabox Next en Samsung UE50RU7440SXXN communiceren niet

(Onderwerp aangemaakt op: 03-11-2019 08:18 PM)
6916 Weergaven
asijbel
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Wij kochten op 23 oktober een nieuwe Smart TV van samsung; de UE50RU7470SXXN. 

Diezelfde dag probeerde ik het toestel natuurlijk aan te sluiten. Wat bleek; in eerste instantie kwam de internet verbinding heel moeizaam tot stand. Ten tweede wilde de beide apparaten via de HDMI ingang geen verbinding met elkaar maken. Ik heb ALLES geprobeerd; resetten van zowel de modem als de mediabox NEXT. Andere hdmi-kabels geprobeerd. De TV terug naar de fabrieksinstellingen gezet.

Niets werkte. Na een paar uur, het was al 8 uur 's avonds gaf ik het op. Ik heb het ding uitgezet, en had visioenen dat ik die giga-tv van 50 inch weer terug moest slepen naar de winkel. 

Een uur later probeerde ik het weer; en ineens was er verbinding. Recht tegen alle logica in. 

Echter, nu al een paar keer gehad dat je dan de melding krijgt dat of; de voeding van het aangesloten apparaat niet werkt, of dat er gewoonweg geen verbinding gemaakt kan worden met het aangesloten apparaat op HDMI 1 ( ik heb ook 2 en 3 geprobeerd0

Verder heb ik op de website gekeken of het toestel geschikt is voor digitale televisie van Ziggo; Ja, dus. 

Ik heb contact gehad met Ziggo. 

Het probleem is dus dat mijn Samsung dermate nieuw is, dat hij de mediabox als een onbetrouwbaar apparaat ziet. Het enige dat ik kan doen is de mediabox handmatig invoeren in het systeem van de TV. 

Daarnaast stuurt Ziggo mij een 4k-HDMI kabel op, dat het signaal dermate verbetert tussen TV en mediabox, dat hiermee het probleem ook gedeeltelijk getackeld kan worden. Deze moet op de HDMI 3 aangesloten worden. 

Op deze HDMI aansluiting zit nl de Ondersteuning 4.4.2 en 4.4.4  Volgens een kenner op het forum van Ziggo is dit van belang. Dit werd ook bevestigd door de TD van Samsung. 

De HDMI-poort is nl de HDMI ARC-poort. 

Ik lees op de website van homecinemamagazine: 

HDMI ARC (Audio Return Channel) is vandaag de dag te vinden op nagenoeg alle tv’s, home cinema-systemen en soundbar-systemen. De functie maakt het mogelijk om twee kanten op te communiceren. Aan de ene kant kan je home cinema-systeem audio en beeld naar je tv sturen middels ARC, en aan de andere kant kan de home cinema-set audio terug ontvangen van de tv. Hetzelfde geldt voor de tv; de HDMI-poort met ARC-ondersteuning kan audio en beeld ontvangen maar kan ook audio terugsturen.

zie verder:

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/hdmi-arc-audio-return-channel-waarom-het-niet-altijd-werkt...

De TV doet het goed nu, maar het is nu zo dat ik gewoonweg plankenkoorts heb, om bijv naar het hoofdmenu vd tv te gaan, om daar bijv internetradio op te zoeken. Wanneer ik dan weer verbinding moet maken met de Mediabox vrees ik dat het dan weer niet lukt. Het is absurd, maar het hele plezier vd tv wordt ondermijnd door de onzekere factor van die verdraaide Mediabox. Gewoonweg heel jammer. Ik wacht het even af, en check ondertussen de community.

Adviezen zijn altijd welkom!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Margreetster
First Poster
Opties

Hoi,

Eindelijk de oplossing van het Ziggo next probleem. Super bedankt hiervoor!!!

Dat Ziggo dit niet kan bedenken maar de tv de schuld geeft.

Heb de Ziggo next aangesloten op de hdmi/arc, zoals je schreef.

Vervolgens mijn Onkyo via de tv met een optische kabel.

De Samsung tv qua geluid afgesteld op de optische kabel ipv hdmi en ja hoor, het werkt.

Nogmaals, super bedankt!!!!!

Margreet

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Als ik het goed begrijp werkt het nu allemaal naar behoren. Mocht je weer issues ondervinden, laat het dan even weten!

rsz-846676
0 Likes
asijbel
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Bedankt, zal ik zeker doen. 

groetjes

angelo

0 Likes
Oplossing
Margreetster
First Poster
Opties

Hoi,

Eindelijk de oplossing van het Ziggo next probleem. Super bedankt hiervoor!!!

Dat Ziggo dit niet kan bedenken maar de tv de schuld geeft.

Heb de Ziggo next aangesloten op de hdmi/arc, zoals je schreef.

Vervolgens mijn Onkyo via de tv met een optische kabel.

De Samsung tv qua geluid afgesteld op de optische kabel ipv hdmi en ja hoor, het werkt.

Nogmaals, super bedankt!!!!!

Margreet

asijbel
Apprentice
Opties

Hoi Margreetster,

Graag gedaan! 

Overigens gaat het nu helemaal goed. Zo'n Smart TV 'leert' uiteindelijk het signaal te herkennen, want ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad. 

Blij dat ik je geholpen heb! 😉

Groet

Angelo 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Hugo60 ,

Je post in een Opgelost topic uit 2019 en zonder de gegevens van de tv. Niet handig.
Zou je een nieuw topic willen aanmaken met onderstaande gegevens?

• De volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
  • De huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Graag ook een duidelijke omschrijving van je probleem. Een nieuw topic aanmaken doe je hier:
https://eu.community.samsung.com/t5/forums/postpage/board-id/nl-tv

signatureee
Groet, Dick

0 Likes