Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wie kan mij vertellen hoe ik een hoofdtelefoon kan aansluiten op de TV?

(Onderwerp aangemaakt op: 14-02-2017 09:20 PM)
27251 Weergaven
RoyN
First Poster
Opties

Hallo,

Sinds kort in het bezit van een Samsung TV UE55KU6020 . 

Ik wist dat hier geen bluetooth verbinding op aanwezig is. Ik ben er alleen wel vanuit gegaan dat er een 3.5mm mini jack aansluiting op zou zitten aangezien dit volgens mij op (bijna) alle tv's aanwezig is. Echter is dit dus ook niet het geval bij de Samsung 6 series.

Nu zou ik toch graag een hoofdtelefoon willen aansluiten. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijkis en welke extra randapparatuur of componenten hier eventueel voor nodig zijn?

In de winkel konden ze me niet echt verder helpen dus hoop dat hier in de community mensen zijn met hetzelfde euvel en- of mensen die een oplossing hebben voor het kunnen aansluiten van een hoofdtelefoon.

Alvast bedankt voor jullie support

Met vriendelijke groet,

Roy

0 Likes
9 Antwoorden
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi RoyN,

Ik heb de handleiding van de televisie er ook even bijgepakt. Ik zie op pagina 62 juist wel iets staan over Bluetooth en een hoofdtelefoon. Dit kun je bereiken via Instellingen > Geluid > Expertinstellingen > Beheer van draadloze luidsprekers > Bluetoothaudioapparaten

Laat me even weten of dit lukt. Als dit namelijk niet klopt, wil ik er nog even voor je achteraan gaan!

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Dick360
Explorer
Opties

RoyN;

Ik zie dat dit model o.a. een optische aansluiting heeft,als je een home cinemaset of een receiver e.d.(deze dus verbinden met een optische kabel) in de buurt hebt staan,zou je hierop dus je headset op aan kunnen sluiten.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hey RoyN,

Heb je nog wat aan de tips van mijn collega en Dick gehad?

Let me know!

rsz-846676
0 Likes
RoyN
First Poster
Opties

Hallo Jaimy,

Ik heb de instellingen in de tv even nagelopen en de bluetoothaudio apparaten functie is niet aanwezig op mijn model tv.

Groet,

Roy

0 Likes
RoyN
First Poster
Opties

Hallo *****,

Ik heb als soundbar de JBL 350 dus die kan niet echt van dienst zijn. Een receiver heb ik er niet tussen zitten. Wat ik wel ga proberen en ik weet niet of dat werkt maar misschien heb jij hier wel ervaring mee is een verloop stekker van optisch naar tulp en dan een verloopstekker van tulp naar jack (female) en dan zo een draadloze hoofdtelefoon met een receiver aansluiten.

Zou dit kunnen werken?

Groet,

Roy

0 Likes
Dick360
Explorer
Opties

Hallo:

Zo'n verloopstekker gaat niet werken! (deze bestaat niet) je zal dus iets moeten verzinnen 

met een converter/omvormer,  Audio/SPDIF.   ( plus/minus 30 Euri??.)   

Tulp signaal geeft elektrische signalen af en optisch wordt aan gestuurd doormiddel van 

een lichtbundel! je beide apparaten ondersteunen Audio/SPDIF.

Ga eens "Googelen" hier vind je dus meerdere opties kwa kabels en aansluitingen.

0 Likes
RoyN
First Poster
Opties

Goedemiddag Dick360,

Het duurde even voor ik reageerde maar ben even op wintersport geweest. Ik heb gegoogled op een converter/omvormer,  Audio/SPDIF maar kom er niet helemaal uit welke ik moet kopen.

Heb je voor mij toevallig een merk / type nummer welke ik kan gaan kopen?

Alvast bedankt.

Groet,

Roy

0 Likes
Dick360
Explorer
Opties
Kijk eens bij alle kabels.nl (SPDIF omvormer) €26.95.
Anders naar een goede video/ audio zaak,daar je maar eens goed
laten informeren, (lijkt mij toch waar je tv hebt gekocht,daar ook de juiste
informatie moet kunnen krijgen??)
0 Likes
Nkwant
First Poster
Opties

Veel modellen hebben geen jack aansluiting, maar alleen maar een digitale aansluiting. Maak je gebruik van een receiver of een soundbar met koptelefoonaansluiting dan kun je die gebruiken. Heb je die niet, dan moet er een kastje tussen die het optische (licht)signaal omzet naar het analoge (elektrisch)signaal. Die kastjes zijn verkrijgbaar bij de elektronicawinkel.

Bluetooth zit soms op tv's, maar is niet geschikt omdat er vertraging in zit. Hierdoor loopt je beeld en het geluid in je koptelefoon niet meer syncroom.

Ook kun je er voor kiezen om een koptelefoon aan te schaffen die speciaal voor de tv is. Deze is draadloos (zonder vertraging) en heeft een digitale optische aansluiting.

0 Likes