op 08-06-2017 03:01 PM
Hallo,
Wij hebben een Samsung LCD tv model LE32D550 uit 2011. Nu willen we die graag via wifi gaan verbinden, het liefst via een dongle anders hebben we snoeren door het huis lopen. Ik ben gaan kijken op het internet en destijds was het de WIS09AGBN die erop aangesloten kan worden. Deze wordt volgens mij niet meer gemaakt.
Welke wifi-dongle past er op onze tv?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-06-2017 11:08 AM
Beste Karin69,
Ik raad aan om een powerline adapter te gebruiken. Dit is sneller dan een dongle, en even makkelijk!
Een powerline adapter maakt een bekabelde verbinding mogelijk via het stroomnet.
1. Stop de eerste powerline adapter in het stopcontact in de buurt van de router.
2. Stop het bijgeleverde internet kabeltje in de aansluiting van de router.
3. Pak de tweede adapter en stop deze in een stopcontact in de buurt van de televisie.
4. Prik het internet kabeltje in de powerline adapter en in de internet aansluiting van de televisie.
5. Ga naar het menu van de televisie en naar instellingen om de verbinding via kabel in te stellen.
U heeft nu een volledig werkende internetverbinding via de kabel zonder kabels door het huis!
Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 09-06-2017 11:08 AM
Beste Karin69,
Ik raad aan om een powerline adapter te gebruiken. Dit is sneller dan een dongle, en even makkelijk!
Een powerline adapter maakt een bekabelde verbinding mogelijk via het stroomnet.
1. Stop de eerste powerline adapter in het stopcontact in de buurt van de router.
2. Stop het bijgeleverde internet kabeltje in de aansluiting van de router.
3. Pak de tweede adapter en stop deze in een stopcontact in de buurt van de televisie.
4. Prik het internet kabeltje in de powerline adapter en in de internet aansluiting van de televisie.
5. Ga naar het menu van de televisie en naar instellingen om de verbinding via kabel in te stellen.
U heeft nu een volledig werkende internetverbinding via de kabel zonder kabels door het huis!
Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 15-06-2017 02:47 PM