Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE50F6500

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2018 04:11 PM)
298 Weergaven
Hans_
Apprentice
Opties

Hallo, wat zijn jullie ervaringen met de UE50F6500. Ik heb deze nog geen 4 jaar en vermoed dat het scherm kapot is. Dit weet ik bijna zeker

0 Likes
6 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Hans, dat klinkt allemaal niet best .. Wat is er precies aan de hand? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Hans_
Apprentice
Opties

Hallo Nick,

Ik zette onze tv aan en direct waren er paars/roze strepen zichtbaar en links onder in de hoek een witte vlek. Daarna enkele malen aan en uit gezet, beeld werd iets beter en vervolgens na 3 á 4 min. trok het beeld zwart weg en had ik alleen nog geluid. Vervolgens is het zo gebleven. Als leek weet ik bijna zeker dat het beeldscherm kapot is.

Vervolgens nagezocht dat onze tv ruim 3 jaar net geen 4 jaar oud is en de garantie 2 jaar is.

Toch contact gezocht, omdat wij het belachelijk vonden dat zo een dure TV het nog geen 4 jaar vol houdt.

Zei de heer van de klantenservice dat het vervelend was en we waarschijnlijk een 'maandagochtend-productie' hadden. (Ik snap wat hij bedoelt, maar rechtverdicht dit dat een TV nog geen 4 jaar mee hoeft te gaan.) 

Er werd een reparatie verzoek aangemaakt en ik zou een prijs door krijgen wat de reparatie kost en dan kon ik daarop ja of nee zeggen. 

ik werd netjes gebeld en kreeg van deze externe reparatieservice dat ze een monteur stuurder om te komen kijken wat er aan de hand was. Dit bleek €95,= te kosten. Ik heb toen met de telefoniste overleg gehad en gaf aan dat ik dacht dat het schem kapot was, na mijn verhaal, leek haar dat ook. De kostenindicatie voor schermvervanging was net zo hoog als de aankoop van een nieuwe TV gaf ze aan.  Samsung zou wel iets aan coulance doen, maar de meeste kosten waren voor mij. Dus logischerwijs is dit geen optie.

Vervolgens gevraagd, omdat reparatie kostentechnisch gezien niet rendabel is, of er coulance wordt toegepast indien ik een nieuwe samsung TV aankoop. Hier gaf Samsung aan dat dit niet gebeurt.

De conclusie pech gehad, dure Samsung TV aangeschaft, schijnbaar een maandagochtend productie dus dan vind Samsung het niet erg dat deze nog geen 4 jaar meegaat.  Willen wel een beetje meebetalen (hoeveel niet bekend) aan reparatie ook al kost de klant dit meer als de aanschaf van een vergelijkbaar nieuw model.

Qua servcie zijn wij erg teleurgesteld in Samsung. Terwijl we altijd er tevreden zijn geweest over alle producten.

Nu hebben we een keer een probleemgeval en dan worden we afgewimpeld. 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is natuurlijk heel zonde dat het zo moet verlopen, maar je hebt inderdaad 2 jaar fabrieksgarantie. Na fabrieksgarantie (en trouwens ook tijdens) is de winkel jouw eerste aanspreekpunt. Na de garantie zal ik dat dan ook altijd adviseren, aangezien zij ook naar levensduur kunnen kijken. Wij kijken wel, zoals je al noemde, naar hoe oud de tv is en dus de prijs, maar het zal sowieso geld gaan kosten. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Hans_
Apprentice
Opties

De winkel is redcoon failliet / opgeheven, of overgenomen door Mediamarkt.

Vandaar mijn eerste contact naar jullie. Dat het geld gaat kosten interesseerd me nog het minste.

Het gaat er mij om dat ik al eens een flink bedrag uitgegeven heb om "kwaliteit" aan te schaffen door een Samsung te kopen. En dat er door een slechte productie / slecht artikel tijdens de productielijn, geen gehoor wordt gegeven aan een vraag om service of hier coulant op in te spelen. Als er al IETS zou gebeuren zou dat prettig zijn.

Als men zou zeggen, het bedrag wat we als reparatie coulance aanbieden brengen we in mindering op de nieuwe aankoop is er een blijk van service. Ook al is dit slecht €100,- of €150,-.

Nu houdt iedereen zich onnozel en trekt niemand er zich iets van aan.     

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het verhaal van een 'maandagochtend-productie' ga ik verder niet op in. Onze producten zijn getest, daar bieden wij onze garantie op en de winkel biedt verder wettelijke garantie. Redcoon is inderdaad failliet dus dat maakt het lastig, maar dat maakt het niet spontaan mogelijk voor ons om de kosten naar beneden te gooien. De prijs kun je bespreken met de monteur, hier kan ik geen prijzen noemen aangezien ik uiteindelijk niet kan constateren wat de schade is. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Hans_
Apprentice
Opties

Precies dat soort reacties bedoel ik. Verschuilen achter algemene testen en garanties.

Nu blijkt dat ik gewoon een slecht product heb staan met een bedroevend korte levensduur en dan gebeurt er niets.

Of komt uit jullie testen uit dat dit type maximaal 4 jaar mee gaat.

Dan is mijn tip om dit in de omschrijving te zetten. Vandaar de 2 jaar garantie natuurlijk.

0 Likes