Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tv reageert niet.

(Onderwerp aangemaakt op: 07-05-2023 03:37 PM)
291 Weergaven
suus1488
Apprentice
Opties
Hoi! Al enige tijd heb ik wat problemen met mijn tv. 
Het niet aan willen gaan met behulp afstandsbediening, wat ik tijdelijk opgelost kreeg met de standaard aan/uit knop op toestel. 

Mijn toestel is overigens de UE43RU7172UXXH

Ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening, maar hoewel dat zaterdag 6 mei goed ging. Zappte vlug naar andere zenders etc. Ging het beeld ineens op zwart zo rond 23u in de avond. Sindsdien krijg ik 0 reactie met aanzetten. Nieuwe batterijen zijn al geprobeerd. 

Het rode lampje knippert wel als ik een knopje intoetste maar beeld blijft vooralsnog zwart. Iemand ervaring mee? 
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @suus1488 ,

Vervelend dat dit weer gebeurt! Als je in het menu kunt komen, is dat zeker een optie.
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Anders moet er toch een monteur naar kijken.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @suus1488 ,

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen zonder de gegevens van de tv 🤷‍♂️.
Er zijn nogal wat 'mijn tv's'. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.

signatureee
Groet, Dick

suus1488
Apprentice
Opties
Drukte per ongeluk op post voordat het nummer erbij stond 😅
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @suus1488 ,

Kan gebeuren 😂. Dit is echter geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Waar is deze tv toetertijd aangeschaft? Blijkbaar ligt het dus niet aan de afstandsbedieningen.
Het kan zijn dat de IR-sensor op de tv vuil is of gewoon niet goed functioneert.
Je kunt nu niet in het menu komen waardoor je de tv niet kunt resetten.
De enige optie is om de spanning er een poosje af te halen. Is ook een soort reset.
Als dat niet helpt, dan moet er een monteur naar kijken.

signatureee
Groet, Dick

suus1488
Apprentice
Opties
Hi! 3 jaar terug is deze door mijn baas bij een webshop besteld, ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen welke dat was. Ik doe eigenlijk al bewust de laatste tijd steeds stroom eraf, zelfs als ik de tv zelf normaal uit doe. Nu gauw een uurtje bezig om dat "kreng" aan te krijgen, ook de sensor weer schoongemaakt, .. dus ben beetje bang dat dit een monteur klusje gaat worden.. 😞
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @suus1488 ,

Ben er ook bang voor. Het introductiejaar van de tv is 2019.
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Hopelijk kun je de leverancier nog achterhalen.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de UNETO-VNI:
https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615
Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick

suus1488
Apprentice
Opties
Ze zouden een monteur contact laten opnemen, moet nog steeds gebeuren.. maar ineens na bijna 72 uur reageert de tv wel op de tv knop en de sensor. Zo eigenwijs als ik ben zojuist weer geprobeerd aan te zetten en ineens *eureka* het kreng gaat aan. Reageert ook op de AB (wel prettig want had net week nieuwe).. Maar waarom ie nu wel reageert? En voor hoelang.. die vragen blijven nog onbeantwoord. Voor nu kan ik in elk geval straks een voetbalwedstrijdje kijken! 😁
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @suus1488 ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Wat goed dat je het 'kreng' weer aan de praat hebt gekregen!
Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.

Fijne avond en veel plezier bij de voetbalwedstrijd!

signatureee
Groet, Dick

suus1488
Apprentice
Opties
Hi, midden tijdens de wedstrijd ging de tv ineens weer op zwart. Reageerde vervolgens niet meer. Vanochtend ging ie dan wel weer aan. Maar wat denk je? Als ie vanavond opnieuw aangaat, toch eens volledig resetten naar fabrieksinstellingen?
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @suus1488 ,

Vervelend dat dit weer gebeurt! Als je in het menu kunt komen, is dat zeker een optie.
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Anders moet er toch een monteur naar kijken.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes