op 22-04-2022 09:12 AM
Goede morgen,
Ondanks dat ik op mijn qe75qn85batxxn neo qled tv bij de expert instellingen mijn yamaha av reciever met aangesloten luidsprekers heb gekozen als geluidsbron, word na het uitschakelen en dan als ik weer de tv aanzet, standaard de tv luidspreker als geluidsbron gekozen, ik moet dan elke keer weer naar het menu gaan en weer de yamaha kiezen.
Ik heb de earc hdmi modus op auto staan, en het formaat van digitales geluidsuitvoer op doorloop, gelijktijdige optische uitvoer staat uit.
ik heb ook al bij al mijn andere apparaten zoals ipad of telefoons de bluetooth uitgezet, omdat in eerdere community berichten uit het verleden iemand dit probleem had met een bluetooth koptelefoon, en volgens de moderater de tv dan niet weet of je weer verder wil gaan met luisteren op je koptelefoon.
is dit wellicht nog een software probleempje ??., of heb ik iets over het hoofd gezien of verkeerd ingesteld ?
mvg hennie
op 23-04-2022 10:03 AM
ziggo next even losgekoppeld, en geprobeerd de met de samsung ab de tv en de yamaha aan te zetten, alleen de tv gaat dan aan, en niet de yamaha. bij het weer uitzetten met de samsung ab, gaat wel de yamaha uit ??. als alleen de tv aangaat, gaat gelijk de luidspreker bron weer naar tv luidspreker, ook als ik voor het uitzetten, al gecheckt had dat voor het uitzetten de luidspreker bron op de yamaha staat. ik denk dat het een protocol,s oftware issue is met de yamaha, te oud en niet meer ondersteund ??.
op 23-04-2022 10:11 AM
Hoi @hm58 , Hennie,
Dat lijkt me sterk. De Yamaha is uit 2016. Het enige wat nog overblijft, is testen met een andere HDMI kabel.
Eventueel zou je er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijn weekend!
op 23-04-2022 04:22 PM
hoi Dick,
ik had er al een andere hdmi kabel tussen gehangen, maar dat maakte niets uit :-(.
groet hennie
op 23-04-2022 04:24 PM
op 28-04-2022 09:28 AM
op 28-04-2022 06:54 PM
goede avond Dick,
nee nog niet, ik ben nog aan het ontdekken, bijv als mijn yamaha al aanstaat op tidal, en ik dan de tv, en de ziggo box aanzet met de ziggo AB, dan blijft de tv wel gewoon op de yamaha speakers staan. dus het gaat niet altijd fout.
het makkelijks zou het zijn als in in software update de keuze die je maakt, of tv of externe speakers, gewoon vast blijft staan, zoals in mijn oude samsung tv en de nieuwe neo tv niet probeert slim te zijn, wat tot deze problemen lijd.
Aan de instelling op de tv en mijn yamaha kan het denk ik niet liggen, heb alle scenario,s al eens uitgeprobeerd op beide apparaten en in combi,s van.
De boven genoemde oplossing lijkt mij het beste en het handigst.
mvg hennie