Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame, Geluid staat op mute

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2020 12:12 PM)
1013 Weergaven
Jan4815
Explorer
Opties

Hi,

Ongewild staat het geluid op mute. Hoe zet ik dat met de A/B weer goed ??

Beetje dom.

Groet,

Jan

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Met de One Remote bedoel je? Volgens mij gewoon op de volumeknop klikken. Dus niet omhoog of omlaag.

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Oke, maar dat is toch niet het probleem van Ziggo? Ziggo meet alleen tot aan de wandcontact doos. tot daar is het hun probleem. Daarna is aan de klant zelf. Kijk even of de TV goed werkt als je hem op de plek van de 1e tv neerzet en die kabel daar gebruikt. Ik vermoed ook dat het aan de kabel of splitter zal liggen. Maar meestal de kabel. 

Oplossing
Jan4815
Explorer
Opties

Bruce, het is opgelost. Graag wil ik hier mijn leercurve met de Community delen. Ik kocht The Frame 4 weken geleden als mijn tweede TV bij Cool Blue, die hem hebben gemonteerd en geïnstaleerd, gebruik makend van een Ziggo extra module. Op de plaats waar vroeger een analoge TV stond. Naar de bekabeling is daarbij verder niet gekeken, want alles leek direct goed te werken. Zowel de Apps via wifi (Netflix) als de TV kanalen. Na uitbreiding van mijn zender pakket met Ziggo sport haperde het beeld juist op die extra kanalen  en een beperkt aantal andere. Ziggo helpdesk gaf aan dat het aan het signaal in huis moest liggen aangezien mijn huislamer TV prima bleef werken. Na reset van de TV, werkte het soms even beter. Gisteren heeft een door mij ingehuurde, onafhankelijke Coax monteur de kabel  (incl, splitter en versterker) t/m het wandcontact door doorgemeten en zag om meerdere redenen een veel te grote demping waardoor kanalen in een bepaald freuentie bereik problemen hadden. Hij heeft alles netjes in orde gemaakt. Het signaal is nu in het hele bereik zeer sterk. Mijn klachten zijn voorbij.

De les is dus: bij eerstmalige plaatsing van een nieuwe digitale TV ook gelijk de hele aansluiting checken , evt doormeten en indien nodig upgraden met state of the art spullen. 

Groet,

Jan

8 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Met de One Remote bedoel je? Volgens mij gewoon op de volumeknop klikken. Dus niet omhoog of omlaag.

0 Likes
Jan4815
Explorer
Opties

Thx, Rohit. Dat was een nuttige reminder, maar mijn probleem blijkt niet in de bediening te zitten.

Ik heb een onstabiel signaal in huis. Zowel beeld op enkele kanalen (de rest is perfect) maar naar nu blijkt ook met het geluid. Ik ben al enkele weken met Ziggo bezig voor een installateur aan huis om alles door te meten, maar ivm Covid kunnen ze momenteel niet komen. Mijn 1e TV werkt zoals altijd perfect. The Frame is mijn  tweede TV in de slaapkamer.  Daarop heb ik deze problemen vanaf dag 1. Daarheen is óf de bekabeling, óf een splitter cq. versterker niet zoals het zou moeten zijn.

0 Likes
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Oke, maar dat is toch niet het probleem van Ziggo? Ziggo meet alleen tot aan de wandcontact doos. tot daar is het hun probleem. Daarna is aan de klant zelf. Kijk even of de TV goed werkt als je hem op de plek van de 1e tv neerzet en die kabel daar gebruikt. Ik vermoed ook dat het aan de kabel of splitter zal liggen. Maar meestal de kabel. 

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jan4815,

Laat je weten hoe het gaat als je de TV op de plek van de andere TV neerzet? 👍

rsz-846676
0 Likes
Jan4815
Explorer
Opties

Bruce, dat wordt lastig want The Frame zit stark tegen de muur gemonteerd. Dat is overigens de reden dat ik voor dit model koos. Ik neem vanavond de proef met een nieuwe Coax kabel (10m.) die ik buiten alles om vanaf het inkomende punt naar het toestel zal verbinden. Indien de storing dan weg is, weten we iig waardoor de storing wordt veroorzaakt. Ik zal de uitkomst hier posten.

Groet

Jan

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Goed plan! Ik hoor het graag. 

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Jan4815
Explorer
Opties

Bruce, het is opgelost. Graag wil ik hier mijn leercurve met de Community delen. Ik kocht The Frame 4 weken geleden als mijn tweede TV bij Cool Blue, die hem hebben gemonteerd en geïnstaleerd, gebruik makend van een Ziggo extra module. Op de plaats waar vroeger een analoge TV stond. Naar de bekabeling is daarbij verder niet gekeken, want alles leek direct goed te werken. Zowel de Apps via wifi (Netflix) als de TV kanalen. Na uitbreiding van mijn zender pakket met Ziggo sport haperde het beeld juist op die extra kanalen  en een beperkt aantal andere. Ziggo helpdesk gaf aan dat het aan het signaal in huis moest liggen aangezien mijn huislamer TV prima bleef werken. Na reset van de TV, werkte het soms even beter. Gisteren heeft een door mij ingehuurde, onafhankelijke Coax monteur de kabel  (incl, splitter en versterker) t/m het wandcontact door doorgemeten en zag om meerdere redenen een veel te grote demping waardoor kanalen in een bepaald freuentie bereik problemen hadden. Hij heeft alles netjes in orde gemaakt. Het signaal is nu in het hele bereik zeer sterk. Mijn klachten zijn voorbij.

De les is dus: bij eerstmalige plaatsing van een nieuwe digitale TV ook gelijk de hele aansluiting checken , evt doormeten en indien nodig upgraden met state of the art spullen. 

Groet,

Jan

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling 👍

rsz-846676
0 Likes