05-09-2016 02:03 PM - bewerkt 05-09-2016 02:03 PM
Hoi allemaal,
Ik ben aan het overwegen een nieuwe TV te kopen maar vraag me af wat nou het verschil is tussen SUDH en UHD. Heeft iemand ervaring met een SUHD TV?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-11-2016 05:04 PM
Hoi FlipSwitch,
Het is heel moeilijk de ervaring UHD en SUHD te beschrijven in woorden. Ik vind daarom ook dat het het beste is om langs te gaan in een winkel waar de modellen op display staan om de ervaring daar gewoon zelf te beleven voordat je een beslissing maakt.
Ik zal wel het technische verschil citeren:
"SUHD is de nieuwste standaard die we bij Samsung hebben ontwikkeld. Howldar: "Qua resolutie is SUHD hetzelfde als UHD, 8 miljoen pixels. Alleen de beeldtechniek is nieuw: we maken gebruik van de Quantum Dot technologie. Het gebruik hiervan heeft drie voordelen: tot 20 procent meer kleur 64x meer kleurgradatie en ook hebben we 2,5 keer meer helderheid kunnen genereren met SUHD. Door de combinatie van deze drie voordelen is het resultaat een meer natuurgetrouw en levensechter beeld."
Bron: Stap 5 op http://www.samsung.com/nl/discover/home/van-lcd-naar-s-uhd-in-5-stappen/
op 18-11-2016 05:04 PM
Hoi FlipSwitch,
Het is heel moeilijk de ervaring UHD en SUHD te beschrijven in woorden. Ik vind daarom ook dat het het beste is om langs te gaan in een winkel waar de modellen op display staan om de ervaring daar gewoon zelf te beleven voordat je een beslissing maakt.
Ik zal wel het technische verschil citeren:
"SUHD is de nieuwste standaard die we bij Samsung hebben ontwikkeld. Howldar: "Qua resolutie is SUHD hetzelfde als UHD, 8 miljoen pixels. Alleen de beeldtechniek is nieuw: we maken gebruik van de Quantum Dot technologie. Het gebruik hiervan heeft drie voordelen: tot 20 procent meer kleur 64x meer kleurgradatie en ook hebben we 2,5 keer meer helderheid kunnen genereren met SUHD. Door de combinatie van deze drie voordelen is het resultaat een meer natuurgetrouw en levensechter beeld."
Bron: Stap 5 op http://www.samsung.com/nl/discover/home/van-lcd-naar-s-uhd-in-5-stappen/
op 02-01-2017 03:37 PM
Beste "........
Kortgeleden, na aandringen van mijn vrouw de 7-Series Quantum Dot
SUHD TV UE55KS7000 gekocht. In de winkel waren we helemaal overdonderd door de beeld kwaliteit. Echter, na een paar weken de tv thuis te hebben, ben ik niet helemaal tevreden. Ik erger me namelijk nogal aan het feit dat wanneer ik tv kijk niet in 4K, dat ik dat vaak ( bijna altijd ) blokjes in beeld krijg. Met de tv instellingen kom ik ook niet verder. Dit had ik niet verwacht, maar " gewone" tv ziet er op mijn oude tv toch beter uit. En de meeste tv uitzendingen zijn niet in 4K, hiervoor moet je naar netflix. Toch jammer.
op 04-09-2024 03:22 PM
Hey @FlipSwitch
welke was het uiteindelijk geworden? ik ben ook opzoek naar een nieuwe tv