Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Start niet de app op

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2023 05:01 PM)
239 Weergaven
Goldenton
Journeyman
Opties

Laatste app opstarten ipv bron1

Ik heb bij smartthings de laatst gebruikte toepassing aangezet, maar hij start elke keer op met analoge tv en daar zit niets achter. Dus moet je elke keer kiezen waar hij naartoe moet. Hoe krijg ik de tv zo gek dat hij de app van CD opstart?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Goldenton
Journeyman
Opties

Ik ben er achter wat het probleem is. Na verder onderzoek kwam ik er achter dan andere apps wel onthouden werden en opstarten als start. Het blijkt dat canal digitaal hun app programmeerdiensten volgens de regels van Google ( android) maar dat bij samsung android welke is gebaseerd op tizen net iets anders werkt. Er wordt gesproken dat beide partijen aan een oplossing werken maar niets zegt iets over hoelang dat moet gaan duren. Voor mijn kennissen hen ik nu de tv's  omgeruild voor Sony.. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Goldenton ,

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen zonder de gegevens van de apparatuur 🤷‍♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Wat bedoel je met analoge tv? Welke 'app van CD' bedoel je?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Goldenton
Journeyman
Opties
Sorry, het complete code is ue32t5300cexxn, model 2023. Laatste firmware. Al reset gedaan. Alles weer ingesteld echter als ik de app van canal digitaal (CD) heb draaien en dan de tv uitzet en daarna weer aan dan gaat hij naar analoge tv en niet naar de vorige laatst gebruikte app. Staat bij smartthings wel aan
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Goldenton ,

Geen probleem! Zou je deze setting op 'Aan' willen zetten? Ga naar:

Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Goldenton
Journeyman
Opties

deze staat inderdaad aan, maar het werkt niet zoals het zou moeten. elke keer start hij als bron de analoge tv op an daar zit niets aan.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Goldenton ,

Vervelend! Laat er dan maar even remote naar kijken.

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Goldenton
Journeyman
Opties

doe ik. ik ben er morgen middag weer en ik zal me er nu in verdiepen hoe de remoteservice te gebruiken

Dank hiervoor

Goldenton
Journeyman
Opties

ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Oplossing
Goldenton
Journeyman
Opties

Ik ben er achter wat het probleem is. Na verder onderzoek kwam ik er achter dan andere apps wel onthouden werden en opstarten als start. Het blijkt dat canal digitaal hun app programmeerdiensten volgens de regels van Google ( android) maar dat bij samsung android welke is gebaseerd op tizen net iets anders werkt. Er wordt gesproken dat beide partijen aan een oplossing werken maar niets zegt iets over hoelang dat moet gaan duren. Voor mijn kennissen hen ik nu de tv's  omgeruild voor Sony..