Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Standby power QE55Q80TCTXXH

(Onderwerp aangemaakt op: 25-06-2022 05:08 PM)
512 Weergaven
JPHR
First Poster
Opties

Volgens specificatie zou vermogens consumptie 0.5 watt moeten zijn. Ik meet echter ~ 20watt. Ik heb nu maar een aparte schakelaar voor de TV gezet, maar als iemand weet hoe ik mogelijk via instellingen dit belachelijke vermogen kan beperken dan graag advies. Bij voorbaat dank.

0 Likes
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @JPHR ,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Waar is deze tv aangeschaft? Kan zijn dat deze modellen meer energie verbruiken.
Het is in ieder geval niet in te stellen in de tv. Waar heb je de specificaties gelezen?

signatureee
Groet, Dick

4444444444
First Poster
Opties
0 Likes
JPHR
First Poster
Opties

Dank voor je toelichting en verwijzing naar artikel. Dat wordt op prijs gesteld. TV inderdaad via Internet van een kleinere handelaar gekocht. Omdat het min of meer een overjarig model betreft met een aanzienlijke korting. Ik heb echter mijn 55Q80T op basis van serienummer probleemloos kunnen registreren bij Samsung. Daarnaast is binnen de EU al jaren geleden afgesproken dat standby verbruik tot minder dan 1 of zelfs 0.5W gelimiteerd moet worden. Ik vermoed dat het verbruik voortkomt uit Smartthings hub die actief blijft. Ik heb helemaal geen behoeft aan dat soort functies. Alles wat ik wil sturen/meten doe ik al via Domoticz, MQTT, Node Red met een Raspberry Pi en een Iungo Energieverbruiksmanager. Ik zal eens kijken of de klantenservice mij verder kan helpen.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @JPHR ,

Geen dank! Ik denk niet dat een SmartThings hub hier iets mee te maken heeft.
Standby is standby. Je zou dan hetzelfde hebben als er bv. een soundbar aan de tv is gekoppeld.
Die kun je ook met SmartThings bedienen. Of bedoel je de Smart Hub op de tv?
Die kun je in ieder geval niet uitzetten..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
JPHR
First Poster
Opties

Als je zoekt op QE55Q80T vindt je talloze sites van derden die de spec van 0.5 Watt vermelden. De Nederlandse site is echter geheel ontbloot van specs en geeft alleen maar marketing gezwam.

Na wat zoeken:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiRpdDxosv4A...

0 Likes
JPHR
First Poster
Opties

Hi Dick,

Ik gebruik de TV als een groot tablet voor internet toegang met browser of apps. De koppeling is via ethernet hardwired UTP J45. Er is ook maar een HDMI apparaat rechtstreeks gekoppeld aan de TV. Dat is een Pioneer AVR SC-lX801 die als schakelcentrale en uiteraard versterker dient. Alle andere apparaten (sateliet, NVDIA, Blueray) zijn aan de AVR gekoppeld, die het geluid eraf haalt en alleen de video naar de TV doorgeeft. In feite gebruik ik dan de TV als verder domme  simpele monitor.

Dat "standby is standby" meende ik ook van uit te kunnen gaan, maar mijn powermeter denkt daar dus anders over.

Als ik via klantenservice een beter antwoord krijg zal ik dat wel posten. Nogmaals dank voor de moeite.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @JPHR ,

Dat zijn allemaal toestellen die niet geschikt zijn voor de Nederlandse markt, maar voor Azië en het Midden-Oosten.
Daar zitten vaak andere onderdelen in, dus geen vergelijk.
Ik weet niet over welke Nederlandse site je het hebt, want die kom ik niet tegen als ik zoek op Model Code.
Logisch ook, want dit is geen Benelux model:

https://www.google.nl/search?q=QE55Q80TCTXXH+samsung&biw=2048&bih=943&sxsrf=ALiCzsbNcRwXl-MQhs_XbdZY...

Er staat nog een vraag van mij open. Bedoel je de Smart Hub op de tv?
Dat is namelijk niet hetzelfde als een SmartThings Hub..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @JPHR , 

Geen dank! Heb je al eens gemeten als je alle devices loskoppelt?
Waarschijnlijk krijg je van de klantenservice hetzelfde antwoord.
Ben benieuwd..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes