op 30-01-2024 11:32 PM
een goede dag, ik ben in het bezit van een 8 jaar oude samsung Ue48h6240awxxn tv. Onlangs een sonos beam gen 2 aangesloten op de hdmi arc aansluiting. Nu merk ik dat als ik de tv aan zet ik wel beeld krijg, maar dat het 15 sec duurt voordat ik geluid krijg. Of ik nu via het kastje(box 12) van kpn tv kijk, of ik speel een film af via de xbox one. Er is altijd 15 sec geen geluid met de tv van uit naar aan zetten. Bij sonos zeggen ze dat het niet bij hun ligt natuurlijk.wie kan mij verder helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-02-2024 06:36 PM
een goede dag. Op de whatsapp werd niet gereageerd. Vanmiddag toch maar gebeld. Daar een medewerker gesproken die mij een aantal tips heeft gegeven om uit te proberen.
- de tv resetten
- de sonos box aan sluiten met optische kabel.
met de optische kabel begonnen en nu werkt alles top.
op 31-01-2024 08:45 AM
op 31-01-2024 12:45 PM
Nee. Alleen met het aan zetten van de tv. Als de tv 15 seconden aan staat werkt alles top. Er is dan ook altijd meteen geluid bij het opstarten van een app
op 31-01-2024 02:21 PM
Hoi @Sanderkuhh ,
Laat er in dit geval even remote naar kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenaan wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag nog!
op 01-02-2024 04:08 PM
Hallo @Sanderkuhh,
Bedankt voor jouw bericht. Is het gelukt om een afspraak te maken?
Met groet,
Ajay
op 01-02-2024 06:36 PM
een goede dag. Op de whatsapp werd niet gereageerd. Vanmiddag toch maar gebeld. Daar een medewerker gesproken die mij een aantal tips heeft gegeven om uit te proberen.
- de tv resetten
- de sonos box aan sluiten met optische kabel.
met de optische kabel begonnen en nu werkt alles top.
op 01-02-2024 06:42 PM
Samsung gesproken, deze geven aan dat een soundbar van een ander merk niet op word geslagen in het systeem. Elke keer als de tv aan gaat ziet de tv een nieuw apparaat waar hij elke keer weer opnieuw mee moet communiceren/connecten. Daardoor duurt het 15 seconden voor je geluid krijgt. Met de optische kabel is alles opgelost. Wel raar dat de helpdesk aan geeft dat alle tvs van samsung dit hebben. Bekende van mij hebben philips en lg tv’s en die hebben het niet met hdmi arc aansluiting. Maar dat is iets voor de volgende tv aankoop😅