op 05-04-2021 09:37 AM
SmartThings app op iPhone zegt dat TV offline is - is echter niet. Alles meerdere keren gereset. Router/tv etc
op 05-04-2021 10:01 AM
Goedemorgen @Danny1960 , Danny,
Een erg onduidelijke melding. Helemaal geen gegevens vermeld 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Hoe is de tv verbonden met internet? Bedraad of via wifi?
Wat is de iOS versie van de iPhone? Welke versie SmartThings gebruik je?
Over welke router gaat het? Graag wat meer duidelijkheid..
op 05-04-2021 11:26 AM
hallo Dick,
QE55Q8FNA (XXN moet te zien bij gegevens) tv hangt vast aan de muur kan achterkant zo maar niet zien.
softwareversie: T-KTM2DEUC-1310.4, BT -S
iPhone en TV gelijke wifi
Software versie SmartThings : 1.6.64
iPhone softw.versie: 14.4.2
Router van Ziggo: TV7200-U
op 05-04-2021 11:37 AM
Hoi @Danny1960 , Danny,
Bedankt voor de uitgebreide informatie! Model Code even niet belangrijk.
Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij nog nooit gelukt is om met mijn iPhone beide tv's te bedienen.
In de slaapkamer 1x en daarna nooit meer. Waarschijnlijk heb je hier een Android telefoon voor nodig.
Misschien dat andere users hier raad mee weten..
op 05-04-2021 12:13 PM
hallo Dick. Ik heb nergens geschreven dat ik twee tv’s met één iPhone wil bedienen.
ik altijd met SmartThings kunnen werken en sinds kort niet meer. Gelijke tv en gelijke iPhone.
op 05-04-2021 12:18 PM
Hoi @Danny1960 , Danny,
Ik schetste alleen even mijn situatie met 2 tv's. Vreemd dat het niet meer werkt.
Je zou nog kunnen proberen om SmartThings op nieuw te installeren en/of de tv verwijderen en opnieuw koppelen..
op 02-10-2021 03:42 PM
Hoi,
Een vraag aub. Is het nog gelukt hiermee. Ik heb namelijk dezelfde issue momenteel.
Alvast bedankt
op 02-10-2021 03:51 PM
Goedemiddag @Medbzd ,
Ik heb al eerder in het topic wat antwoorden gegeven.
Bij mij heeft het nooit gewerkt icm met een iPhone.
Het enige wat ik met SmartThings kan bedienen is mijn Samsung QuickDrive wasmachine.
Je zou kunnen proberen om de tv uit SmartThings te verwijderen en weer opnieuw toevoegen.
Beide devices moeten wel op hetzelfde netwerk zitten..
op 02-10-2021 10:21 PM
Beste Dick,
Thx voor je snellen reactie.
Ik heb mijn samsung tv, dryer en washer allemaal in een vlan. Als ik ze toevoeg in smarthings dan werkt het allemaal wel MAAR voor een dag en dan stopt het en zie ik in de app dat ze alle drie offline zijn.
Het lijkt mij dat de app niet lekker is. Heb ze al meerdere malen allemaal al meerdere malen uit smarthings verwijderd en weer erin.
Ze verbinden met dezelfde SSID.
Dryer en wasmachine meerdere malen gereset
is er een bijzondere poort die ze moeten hebben misschien?
Dank
03-10-2021 11:52 AM - bewerkt 04-10-2021 08:50 AM
Hoi @Medbzd ,
In principe hoef je geen poorten open te zetten. Het zou misschien met je VLAN te maken kunnen hebben.
Bij het scheiden van je fysieke netwerk moeten je rechten wel goed staan.
SmartThings is eigenlijk een Samsung dingetje. Bij mij heeft het nooit echt lekker gewerkt.
Ook maar voor een dag betreffende mijn tv's..