Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart device

(Onderwerp aangemaakt op: 15-05-2023 10:07 AM)
671 Weergaven
Fellowchico
Explorer
Opties

Beste Communityleden, momenteel word ik vanwege medische redenen verzorgt in een zorginstelling en op mijn kamer kijk ik televisie met een Samsung 7090 XXX 43 inch. televisie. Prachtig beeld, goed geluid. Maar ik krijg steeds op de gekste momenten een melding van smart device waar gevraagd word om iets toestaan/weigeren/sluiten …

Heb mij inmiddels al suf gezocht om die melding uit te zetten maar ik kan daar niets ervan vinden. Als dit niet opgelost kan worden dan gaat mijn plan ook niet door om weer bij thuiskomst zo’n tv toestel te gaan aanschaffen maar dan 55 inch beeldscherm in plaats van 43 inch beeldscherm. Zijn er soms leden met hetzelfde probleem?

0 Likes
17 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Fellowchico ,

Op welke manier kijk je tv? Met een tv-ontvanger? CI+ module?
Of komt het signaal op een ander wijze binnen?
Zou je een foto van deze melding willen posten?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Fellowchico
Explorer
Opties

Goedemiddag Dick, hartelijk dank voor je snelle reactie. Zodra ik weer die melding in de rechter bovenhoek van de televisie krijg ga ik een foto van maken en doorsturen … tot later en dank voor je reactie.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Fellowchico ,

Geen dank! Zou je de rest van m'n vragen ook nog willen beantwoorden?
Het kan zijn dat er een bluetooth device verbinding wil maken.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Fellowchico
Explorer
Opties

Beste Dick, daar heb je volkomen gelijk in. Ik heb jou vergeten te schrijven dat ik hier in een zorginstelling verzorgd word vanwege leukemie in combinatie met chemokuren in het ziekenhuis. Er is hier een “gesloten” DTV kabel systeem. Er staan meer dan 40 Samsungs 7090 toestellen, maar recent heb ik de allernieuwste gekregen de 7090XXX43 inch. toestel met geweldige mooie kleuren en contrasten. Alleen die steeds terugkerende meldingen is niet prettig tijdens kijken. Vooral met speelfilms. Ik krijg ook mijn iPad niet aangestuurd met AirPlay. Chromecast idem dito. Ook niet als ik de DTV kabel eruit trek … 

Wat voor mij erg belangrijk is … zodra ik weer thuis ben en als ik een 55 inch. toestel heb gekocht of dat toestel dan ook zomaar de omgeving gaat scannen met Bluetooth en steeds naar aansluitingen blijft vragen. 

Ben reuze benieuwd wat jij mij gaat schrijven, dag dag … tot later …

Fellowchico
Explorer
Opties

Beste Dick, vanwege diverse lichamelijke inspanningen ga ik over enkele minuutjes wat rusten, is bijwerking van de chemokuren … ik lees jouw reactie later … dag dag … tot strakjes?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Fellowchico ,

Jemig, best heftig! Ik ben zelf verpleegkundige geweest, dus ik weet een beetje wat je doormaakt!
Gaat het over de UE43TU7090SXXN? Deze Model Code staat op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, kun je ook hier kijken: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Als je met de iPad AirPlay wilt gebruiken, moet je de iPad wel toestemming geven.
Het kan zijn dat daardoor de melding komt. Je kunt dan daar Toestaan selecteren.
Om AirPlay op de tv in te stellen zie pagina 95 van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210917124103723/KT2DVBEUT-2.2.0_EM_KANT_EU_DU...

Om gebruikte maken van de Chromecast, moeten de tv en de iPad op hetzelfde wifi-netwerk zitten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Fellowchico
Explorer
Opties

Dag beste Dick, weer terug van fftjes gerust te hebben. Je hebt volkomen gelijk met het opgegeven model. Prachtig toestel. Eigenlijk voor de ouderen te ingewikkeld allemaal. Zelf word ik a.s. woensdag weliswaar 66 maar er zullen een hoop mogelijkheden door mij niet gebruikt gaan worden. Is voor mij te ingewikkeld allemaal om te volgen. Thuis heb ik een simpel oud  Philips smartje staan van 2012 en met de losse Google Chromecast nog goed te doen. Kijk, Samsung is natuurlijk TOPkijkplezier … dan ook nog een mooie bijpassende soundbar erbij … ik heb 27 jaar 50 meter van het Vrijthof gewoond waar André Rieu concerten geeft, dan kan je wel voorstellen hoe dat in mijn huiskamer gaat klinken 😂

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Fellowchico ,

Bedankt voor je leuke antwoord! Heb je hier verder nog hulp bij nodig?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Fellowchico
Explorer
Opties

Beste Dick, ik weet nog niet hoe je de smart device of de Bluetooth scanning kan uitzetten of van die vervelende steeds terugkerende melding af kan komen …?

0 Likes