Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Scherm defect

(Onderwerp aangemaakt op: 28-08-2023 09:07 PM)
558 Weergaven
Royklaassen84
Apprentice
Opties

Goedendag  Samsung,

Ik heb in 1/2021 een samsung QE65Q950TSLXX bij jullie online besteld omdat ik lang had gespaard en toch altijd een keer een high end TV had willen hebben.

Nu 2 jaar en 7 maanden verder komen er rondom het beeld luchtblaasjes tussen de voorste laag en het beeld alle leds werken nog (blaasjes langs linker,boven en rechter zijkant tevens ook 1cm van de rand af zonder beschadigingen).

Ik heb in vele jaren heel wat tv's van samsung gehad (Nu 3 in huis) maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt. 

Ik had jullie service desk gebeld en het defect voorgelegd.

Dit werd doorgestuurd naar een extern bedrijf (geautoriseerd servicepartner).

Dit bedrijf zegt dat het niet onder garantie valt:

• De garantietermijn is verlopen
  • Het defect geen fabricagefout is, zoals bijvoorbeeld: schermbreuk, fysieke schade ontstaan door externe invloeden, water of vochtschade, overspannings- of bliksemschade.

Nu weet ik dat hij buiten de standaard garantie zit (7maanden) maar de levensverwachting van deze tv voor deze prijs zou langer moeten zijn lijkt mij.(QE65Q950T)

Voor een zo een dure high end TV vind ik het niet kunnen dat ik een offerte opgestuurd krijg van 1000 euro om het scherm te vervangen.

Tevens staat er bij dat er een kans is dat het niet gerepareerd kan worden en dat hij dan mogelijk niet in dezelfde staat word teruggestuurd.

Hopelijk kunnen jullie aan de hand van de foto's dit intern bespreken en dan met mij contact opnemen.

Ik heb meer foto's indien nodig.

Screenshot_20230828_204618_Gallery.jpg

Vriendelijke groeten,

Roy Klaassen 

0 Likes
9 Antwoorden
Sahri
Helping Hand
Opties
Je kunt je beroepen op de wettelijke garantie want zo'n dure tv mag niet zo snel gebreken vertonen. En anders is er altijd nog Radar of Kassa want zulke grote bedrijven zwichten wel als ze op tv dreigen te komen.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Royklaassen84, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
MartijnK
MegaStar
Opties

@WendyS22Ultra 

Het vervangen van een TV of een omruiling is ter beoordeling van de monteur en niet op basis van een vrije keuze 😇

0 Likes
Royklaassen84
Apprentice
Opties

Hoi @MartijnK  bedankt voor je snelle reactie. 

Hierbij het reparatie nummer.

RN158150695

Groeten, Roy

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Royklaassen84, goedemiddag.

Dankjewel voor je bericht. Als ik je gegevens erbij pak zie ik staan dat er op de prijsopgave ook een behoorlijke coulance is toegepast vanwege de leeftijd van je TV. De kosten van de reparatie zijn met ruim 1000€ verlaagd tot net iets meer dan 900€

Wanneer blijkt dat het toestel niet meer te herstellen is zal er gekeken worden naar een alternatieve oplossing, dit is echter ter beoordeling van het service centrum.

Mijn excuses voor het ongemak!

Groeten,

Martijn

Royklaassen84
Apprentice
Opties

Beste @MartijnK ,

Er word wel een coulance toegepast maar dat is niet waar het om gaat.

Het gaat erom dat een tv met een nieuwprijs van 4000euro een langere economische levensduur heeft.

En deze luchtbellen niet mag vertonen.

Het defect wat u hier ziet heet eigenlijk delaminatie.

Het masker bestaat uit lagen met een folie ertussen die met elkaar verlijmd zijn (gelamineerd). Door de warmte van het scherm vindt er in het masker delaminatie plaats (plaatselijk loslaten van de verlijming). 

Wat onder een fabriekfout valt omdat er geen geen schade is van externe factoren.

Ik zou dit graag met jullie willen oplossen zonder dat ik dit door een deskundige laat onderzoeken en een rapport laat opstellen.

Ik weet niet of u over de claim gaat.

Maar zou u dit anders door kunnen sturen naar degene die hier over beslist.

Vriendelijke groeten,

Roy Klaassen

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik ga je gegevens doorzetten naar een andere afdeling, mijn collega's nemen dan contact met je op om dit verder te bespreken. Dit zal met ongeveer 5 werkdagen zijn.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Royklaassen84
Apprentice
Opties

Beste @MartijnK ,

Bedankt voor je snelle reactie.

Groeten Roy

Royklaassen84
Apprentice
Opties

''UPDATE SAMSUNG REAGEERT NIET MEER OP MIJN MAILS ''

Ik heb heel veel gemaild met Samsung en het externe reparatie bedrijf van Samsungs.

Meerdere keren had ik het bericht van hun gekregen dat het om een technisch defect ging en dat Samsung maar 2 jaar garantie geeft op technische defecten.

Een Technisch defect is naar mijn mening gewoon dat de tv stuk is.

Ik wilde een uitleg en een oorzaak van het (Technische) defect.

Het reparatie bedrijf reageerde uiteindelijk wel met een uitleg:

"De oorzaak van dit probleem is de meeste gevallen te wijten aan de verschillende temperaturen. Als het scherm aanstaat wordt deze warm en koelt vervolgens weer als die uitstaat. Dit, schommelen van temperatuur kan ervoor zorgen dat de verschillende lagen beginnen los te komen."

------------------------------------------------------------------------------------------

Deze oorzaak ''loslaten lijmlagen van het beeldscherm'' (Delaminatie) valt onder een fabrieksfout.

Dit is ook bij een vergelijkbare zaak door de geschillencommissie uitgesproken.

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-behoeft-na-25-jaar-geen-defect-aan-tv-te-v...

Vandaag de dag is het scherm nog verder losgelaten zie foto.

Met bovenstaande informatie stuurde ik een mail naar Samsung.

Samsung heeft sindsdien niet meer op mijn mails gereageerd.

Ik heb de kwestie doorgespeeld naar mijn advocaat.

Word vervolgt.

samsung delaminatie.jpg

0 Likes