op 29-05-2020 03:44 PM
Hallo,
Ik heb deze. TV nu een maand in huis en heb vier onoplosbare problemen;
1. De tv gaat op auto shutdown als ik een HDMI bron gebruik. Is niet uit schakelen?
2. De Tizen apps geven alleen geluid als de tv-speaker geselecteerd is. Alles geprobeerd PCM is enige geluidsbron.
3. Als ik TV aanzet gaat het geluid altijd naar de TV speaker. Moet dus altijd handmatig naar HDMI omgezet. HDMI is een Yamaha versterkers die wel tegelijk aangaat.
4. De instelling om de afstandsbediening te gebruiken werkt vaker niet dan wel in combinatie met Ziggo Mediabox. Als het werkt is geduld een schone zaak.
Zo heb ik nog wel een paar dingen, maar bovenstaande vind ik echt niet kunnen voor zo'n duur apparaat.
Groet,
Henk
op 03-06-2020 04:03 PM
Hi @HenkW,
Ik zal je vragen één voor één beantwoorden:
Nog wat vragen, is de TV up-to-date? Wellicht dat een Hulp op Afstand sessie wat voor je is: https://bit.ly/2OhhbuU
op 03-06-2020 09:16 PM
Hallo,
Bedankt voor het meedenken.
1. heb ik gevonden in de instellingen hij gaat nu niet meer vanzelf uit omdat die instelling heb uitgezet.
2. Yamaha versterker is aangesloten op HDMI 1. Maar de apps geven alleen geluid als de interne speaker is geselecteerd in het instellingen menu. Er zijn veel berichten over terug te vinden, maar geen oplossing via HDMI.
Sommige zeggen je moet PCM geluid selecteren. Ik heb maar 1 keuze (PCM). Anderen zeggen TV opnieuw instellen met HDMI aangesloten. Helaas werkt dit ook niet. Er wordt ook gezegd/beweerd dat het alleen via optiocal out werkt. Ik heb geen kabels om dat te testen, maar lijkt me vreemd en nog een kabel erbij. Lijkt mij een bug.
3. Als ik eerst de versterker aanzet dan blijft de tv op ook op HDMI. workaround... Je zou verwachten als je de TV aan zet en ook via HDMI de versterker wordt aangezet dat het geluid ook op HDMI blijft. Bug?
4. Ja universeel lijkt me de enige mogelijkheid om de ziggo box te bedienen. En omdat het niet werkt met zappen enzo gebruik ik de Ziggo afstandsbediening. De enige oplossing lijkt een echte universal remote van Logitech.
Groet,
Henk Wieland
op 08-06-2020 11:36 AM
Kun je eens kijken bij Instellingen > Geluid > Geluidsuitvoer, welke opties heb je hier ( AnyNet+) ingeschakeld voor koppeling met versterker? Het klopt dat er geen Smart Remote bij deze TV zit inderdaad.
Je kunt ook een andere HDMI kabel proberen en probeer eens bij Instellingen > Geluid> Expertinstellingen > Geluid resetten
op 08-06-2020 03:36 PM
Hallo BruceH,
Er is geen keuzemogelijkheid, maar de versterker lijkt verbonden via anynet + (HDMI CEC). Source / ziggo-yamaha /pijl omhoog. In jouw optie zie ik de opties:
TV speaker, receiver (HDMI), optical, Bluetooth devices.
Andere kabel zal ik proberen maar heb reeds een gold-plated HDMI 2.0 kabel in gebruik, reset geluid is greyed out.
Groet,
Henk W
op 12-06-2020 01:28 PM
op 12-06-2020 03:10 PM
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Hij zit vrij strak tegen de muur. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet aan de kabel ligt. Als ik de tv aanzet meld hij al dat hij op HDMI 1 is aangesloten met de naam die hij bij de setup heeft meegekregen. In mijn geval yamaha- Ziggo. Toch moet ik het geluid met de hand op HDMI zetten tenzij ik eerst de versterker aan doe. Het is gewoon een vervelende bug waar volgens mij door meer mensen over geklaagd is. Alle andere drie apparaten. PC, Chromecast en raspberry pi werken ook naar behoren
Maar kan ik alleen niet zo zo configureren dat de versterker automatisch aan gaat bij het bedienen van de power button.
op 15-06-2020 01:35 PM
Hoi @HenkW Ik kom me er even mee bemoeien Ik snap je punt! Toch kan het zo zijn dat het aan je kabel ligt, ondanks dat 'ie 'm meteen herkent. Ik adviseer je om dit toch na te gaan.
op 15-06-2020 01:45 PM
OK. Ik zal op korte termijn een tweede nieuwe high speed HDMI kabel proberen.
En laat ASAP het resultaat weten.
Groet,
Henk
op 15-06-2020 01:51 PM