02-01-2018 06:22 PM - bewerkt 03-01-2018 07:28 AM
Bij mijn Samsung UE55JS8000 valt zo nu en dan het beeld weg/wordt kortstondig zwart. Dit gebeurt zowel tijdens het televisie kijken (Ziggo box/HDMI) als tijdens het gamen (PlayStation 4 / ook HDMI - andere poort).
Ik heb vandaag contact opgenomen met de klantenservice en daar werd mij in eerste instantie verteld dat het probleem in de PlayStation 4 zou zitten. Deze zou, ook wanneer deze uit staat, een bepaalde stroom via de HDMI poort terugvoeren naar de TV(?) - aldus de medewerker. Er werd ook bijna direct gevraagd of ik een PlayStation 4 aangesloten zou hebben en toen ik hier bevestigend op antwoorde was het allemaal "duidelijk". Volgens de medewerker zou ik een snellere/nieuwere HDMI kabel moeten kopen (2.0 ?) en zou hiermee het probleem opgelost moeten zijn.
Ik heb in eerste instantie opgehangen maar hierna teruggebeld. Ik heb immers jarenlang met deze opstelling (met mijn oude tv) nooit problemen gehad en nu, met deze splinternieuwe TV, is de HDMI kabel niet compatibel?
De medewerker die ik hierna sprak kon deze uitspraak niet bevestigen en er wordt nu eerdaags op afstand mee gekeken in/naar de televisie.
Wat ik mij vooral af vroeg;
- Zijn deze problemen m.b.t. de PlayStation 4 / verouderde HDMI-kabel bekent?
- Zou niet juist Samsung met een oplossing moeten komen als deze "verouderde" HDMI-kabel niet toereikend zou zijn / voor problemen zou zorgen? Dit is immers ook nooit van te voren vermeld o.i.d.
* Edit: Het betreft geen PlayStation 4 Pro.
op 04-01-2018 11:22 AM
Hi Gnusmas, wat een vreemd verhaal. 2.0 kan nodig zijn voor 4K en dus een PS4 Pro, maar normaal niet. Stel het is de hdmi kabel, dan is dat natuurlijk niet aan ons. Maar ik denk niet dat dat de veroorzaker is. Zeker aangezien het issue er ook is wanneer je de Ziggo Box gebruikt.
Ik zou voor nu even de afspraak afwachten, graag hoor ik wat daaruit komt.
05-01-2018 01:01 PM - bewerkt 05-01-2018 01:07 PM
Beste Nick,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Wat betreft de HDMI-kabel ligt het er natuurlijk een beetje aan. Zoals het mij verteld is, is dat de gebruikte/"verouderde" HDMI-kabel i.c.m. deze tv voor problemen zou zorgen en ik maar een nieuwere/betere kabel moest aanschaffen. En in dat geval is het het Samsung product wat kennelijk niet met deze HDMI-kabel overweg kan, daar waar dit wel zou moeten naar mijn mening.
Zoals je al aangeeft vond ik het ook vreemd dat het dan op beide apparaten plaatsvond maar dit zou dus met deze 'stroom' te maken hebben welke wordt teruggevoerd (ook wanneer de PS4 uit staat) - (?) - aldus de medewerker in kwestie.
Er is inmiddels op afstand meegekeken en ook deze medewerker kon dit verhaal niet bevestigen. Op zich best vreemd als er mensen rondlopen en men elkaar tegenspreekt. Er zijn in ieder geval wat resets uitgevoerd (o.a. HDMI-poorten) en ik ga nu kijken of de problemen wegblijven.
Moet wel direct zeggen dat ik het wat vreemd blijf vinden, die resets.. Maak al jaren gebruik van verschillende (Smart)TV's en nooit iets als resets hoeven uitvoeren (zie verschillende topics hier waar dat geregeld wordt geacht).
op 05-01-2018 02:30 PM
16-01-2018 11:10 PM - bewerkt 16-01-2018 11:12 PM
Nog steeds last van de kortstondige uitval. Van de week maar weer opnieuw contact opnemen met de klantenservice, ben benieuwd naar de volgende stap...
op 17-01-2018 03:30 PM
op 24-01-2018 03:18 PM
Heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung UE49KS9000LXXN.
Na recetten gaat het een avondje goed, soms enige dagen en af en toe ook wel een week.
Na opnieuw inschakelen steeds weer even, één of twee seconden, dat vervelende zwarte beeld en wegvallen van het geluid, waarna het programma weer verder te volgen is. Korte tijd later wederom dezelfde "Storing".
Heb de laatste software-update uitgevoerd. tot op heden geen oplossing gevonden.
Heb aan mijn TV geen andere apparaten verbonden dan een soundbar van Samsung. Afkoppelen van deze soundbar leidde niet tot een oplossing. HELP!!
op 24-01-2018 07:23 PM
Hee Peter! Dat klinkt zeker vervelend, aangezien je niks anders hebt aangesloten dan een Soundbar, treden de zwart beeld/geluid wegval dan op tijdens het gebruik van apps? Of heb je nog een CI+ module achterin je TV dat het ook bij het TV kijken gebeurt?
Zou je voor de zekerheid hier nog willen kijken: Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung, en me laten weten welke Software Versie je daar hebt staan? Mogelijk dat ik nog een nieuwere versie online heb staan namelijk. Ik hoor het graag!
op 24-01-2018 11:31 PM
Speel nooit games op de TV. Kijk allleen TV-programma's. Als interactieve TV-ontvanger is aangesloten de zwarte box van kpn. Daarvan heb ik er twee (voor een andere oude TV. Uitwisseling van de twee identieke ontvangers geven geen oplossing voor het probleem dat blijft bestaan.
op 24-01-2018 11:40 PM
Heb gisteren nog een software update uitgevoerd naar de laatste stand.