Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE55ES6530: scherm aan de linkerhelft donker en streep

(Onderwerp aangemaakt op: 28-06-2017 09:10 PM)
1239 Weergaven
E_Gergin
Student
Opties

Beste lezer,

Sinds vandaag (en als ik het forum lees, zie ik meerdere mensen de laatste dagen soortgelijke problemen hebben) heb ik een hele donkere waas over de linkerhelft van mijn tv scherm. De rechterkant van het scherm vertoont een normaal beeld. Daarnaast loopt er nog één dunne horizontale streep in het midden van het scherm en één horizontale scherm aan de onderkant van het scherm die in zijn geheel nog "goed" zijn. Zie foto's voor meer duidelijkheid.

Ik heb uiteraard tv opnieuw aan en uit gezet, stroom er helemaal afgehaald en alle randapparatuur incl. ci+ module ontkoppeld. Ook heb ik het zelftesten gedaan. Zie de foto's.

De tv is in juli 2012 gekocht bij de Mediamarkt en koste destijds ongeveer 1800. Een product en bedrag waarvan je een langere levensduur zou mogen verwachten. Wat betekent een dergelijk probleem v.w.b. reparatie?20170628_202853.jpg20170628_202911.jpg20170628_203001.jpg20170628_203201.jpg

0 Likes
3 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @E_Gergin, dat ziet er niet goed uit en lijkt me ook heel lastig televisie kijken! Om een goede beoordeling te doen, zou ik graag willen vragen of je nog een foto van de beeldtest kunt maken, maar dan bij daglicht. Daarnaast wil ik vragen of je de tv eens kunt resetten. Wellicht dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, een oplossing is.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
E_Gergin
Student
Opties

Resetten had ik al gedaan, dat had geen effect. 

Ik heb de tv inmiddels al via Mediamarkt laten ophalen ter reparatie.

De vraag lag echter ook met name hoe het normaal gesproken gaat v.w.b. de garantie en of dergelijke problemen vaker voorkomen. Ik voorzie een hoge factuur, wat niet zou moeten bij een tv van ruim 1700 euro en nog net geen 5 jaar oud is.

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Van de kosten heb ik geen indicatie, hopelijk is het gauw opgelost!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes