Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE49NU7100: Vage strepen in beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2022 11:33 AM)
777 Weergaven
Marwin S
Apprentice
Opties

Hallo, 

We hebben deze tv sinds 3 jaar, en tot nu toe geen problemen. Sinds paar dagen echter vage strepen aan linkerkant scherm. Rechterkant veel helderder dan linkerkant. Scherm is ook veel warmer linksonderdan rechtsonder. 

Zelfdiagnose gestart. Daar goed te zien wat probleem is.  Zie ook foto's. 

Is hier wat aan te doen?

20220426_110858.jpg

20220426_111417.jpg

20220426_112608.jpg

20220426_112707.jpg

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Marwin S ,

Dat zit er niet goed uit! Hier is sprake van een defect aan het LED/LCD scherm en moet gerepareerd worden.
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie. Deze zal voorbij zijn.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier.
 Niet met Samsung:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615
Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte van de voortgang?

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Marwin S
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Inmiddels contact gehad met cool blue en reparatie in gang gezet. Via Samsung ontvang ik een wettelijke coulance vanwege wat je al aangaf mbt de levensverwachting. Is niet een heel groot bedrag maar toch alle beetjes helpen. Betaal nu 200 euro voor de reparatie met daarin 30 euro coulance.  Acceptabel dus. 

Nogmaals bedankt voor alle info, heeft me zeker geholpen. 

Groet Marwin

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Marwin S , Marwin,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het is opgelost!

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

8 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Marwin S ,

Dat zit er niet goed uit! Hier is sprake van een defect aan het LED/LCD scherm en moet gerepareerd worden.
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie. Deze zal voorbij zijn.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier.
 Niet met Samsung:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615
Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte van de voortgang?

signatureee
Groet, Dick

Marwin S
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Bedankt voor je snelle en zet duidelijke antwoord. Ik ga Coolblue aanschrijven en zal je aanbevelingen hierin meenemen. 

Als ik meer weet zal ik je op de hoogte houden. 

Groet Marwin

Thomasvh96
First Poster
Opties

Hallo,

er is een defect aan de backlight verlichting. Dit heb ik zelf ook gehad mijn ue55nu7100. Ik heb dit zelf kunnen repareren door de led strips te vervangen. Enkel moet dan heel de tv uit elkaar. Dit is dus wel te reparen tegen een niet hoge kosten.

2D171E46-2903-466C-B16D-B8F34A7C5FD8.jpeg

D9624D09-D664-4FB2-AE2E-BDF1AEC95387.jpeg

0 Likes
Marwin S
Apprentice
Opties

Hoi.  Dankje voor je tip. Kan het altijd eens proberen. Wel heel gek dat sinds gisteren de vage brede streep verplaatst is naar de linkerzijde van de tv. Grootste deel van beeld is nu weer helder. 

Waar is zo'n led strip te kopen?

0 Likes
Thomasvh96
First Poster
Opties

Hoi

klopt bij mij verplaatste de balk ook van groter naar kleiner naar feller en minder fel.de led strip binnen in maakt sluiting. 
ik heb de ledstrip via aliexpress besteld. Type naam tv in toetsen en de rest volgt vanzelf. Ook is er via een leverancier in nederland aan te komen. Google is je vriend. Met een youtube video kom je zelf een heel eind mocht het er toe aankomen om anders een nieuwe tv te kopen.

let wel op. de complete tv moet gedemonteerd worden. 

0 Likes
Oplossing
Marwin S
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Inmiddels contact gehad met cool blue en reparatie in gang gezet. Via Samsung ontvang ik een wettelijke coulance vanwege wat je al aangaf mbt de levensverwachting. Is niet een heel groot bedrag maar toch alle beetjes helpen. Betaal nu 200 euro voor de reparatie met daarin 30 euro coulance.  Acceptabel dus. 

Nogmaals bedankt voor alle info, heeft me zeker geholpen. 

Groet Marwin

Marwin S
Apprentice
Opties

Hey Thomas, 

Toch besloten het te laten repareren. Zag filmpje van de demontage en installatie van de nieuwe led strips op YouTube.  Ben best handig,  maar dit ging me net een stap te ver. In ieder geval bedankt voor al je info. 

Groet Marwin

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Marwin S , Marwin,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het is opgelost!

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick