op 28-04-2019 05:45 PM
Goedenamiddag allemaal,
Mijn ouders , die beiden 80 zijn, hebben een nieuwe TV gekocht ...een Samsung UE32N5000. Deze staat in een TV kast in een salon van +/- 4m op 4m.
Zij ergeren zich aan het feit dat ondertiteling (via 888) niet (meer) wordt aangeboden en de ondertiteling die Samsung aanbiedt volgens haar handleiding wordt niet gevonden of schijnt niet te werken.
Ook moet hun digicorder onder de TV komen omdat hij achter de deurtjes van de kast het signaal niet kan opvangen.
Nu heb ik gedacht aan externe speakers. Wellicht is alleen een soundbar of - base mogelijk omdat er voor speakers in de kast geen plaats meer is.
Kunnen zij dit aansluiten op deze tv (die geen bluetooth heeft) ?
Een soundbase zou best zijn, omdat dit groter (dieper) is. Dan kan én de digicorder én de TV erop staan.
Wat raden jullie mij aan ?
Alvast dank en met vriendelijke groeten,
Karina
op 30-04-2019 03:25 PM
Hi @Karina62,
Is de decoder al aangesloten op de TV? Via daar zou je teletekst moeten kunnen benaderen.
Betreft het geluid, je kunt hier inderdaad een soundbar op aansluiten, door middel van een optische kabel.
op 01-05-2019 12:13 AM
Jazeker, ik heb al geprobeerd om de ondertiteling erop te krijgen maar dat lukt me niet.
Via instellingen, maar de term "ondertiteling" vind ik daar niet in.
Ik ga verder voor info aangaande externe speakers maar nog liever een soundbar,-base.
op 01-05-2019 11:40 AM
op 01-05-2019 08:26 PM
Nee dat werkt niet (meer). Is niet de eerste keer hoor. In het verleden hebben we dat nog ondervonden dat het soms een volledige week of langer niet aangeboden wordt en daarna plots weer wel.
Heb deze middag nog eens goed naar de e-manual gekeken van de tv en ik vermoed dat de optie Menu->Uitzendingen (of zenders) ->Ondertiteling op dit specifieke toestel niet beschikbaar lijkt te zijn. (Het submenu "Zenders" is nl. niet actief.)
...
op 02-05-2019 03:10 PM
op 05-05-2019 03:59 PM
Ondertussen heeft mijn vader me te kennen gegeven dat hij absoluut geen bijkomende accessoires aan de tv wil aansluiten.
Ik heb ondertussen het e-manual en het boekje met beperkte info, er nog eens op nageplozen en er staat ergens vermeld dat ik het ondertitelingsverhaal (incl teletekst) moet gaan zoeken bij het submenu "zenders" maar dat dit pas actief wordt als tv bron is geselecteerd. Dat zou dus de reden zijn waarom het bij ons niet toegankelijk was. Moet ik dus verder bij gelegenheid bekijken.
Ik hou jullie op de hoogte.