Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung tv ue65ks8000

(Onderwerp aangemaakt op: 26-05-2020 10:35 AM)
832 Weergaven
Tmsnelissen
First Poster
Opties

Goedemorgen allemaal,

Een aantal maanden geleden heb ik een probleem gekregen met deze tv.

ik heb een zwarte veeg in beeld (maar niet altijd). Het lijkt er op dat het achtergrond led verlichting is die van onder naar boven gericht is, waarvan het een de ene keer niet doet en de andere keer wel. De streep loopt ook onder van breed naar boven smal (daar werkt het wel denk ik)

nu vraag ik me af wat er pecies kapot is? 

En of het door samsung goedkoop en makkelijk te vervangen is, of dat het zelf te doen is.. ik ga uit van 1 ledje of wen kabel of iets dergelijks, soms werkt het wel namelijk.

zijn er meer mensen hier die dit probleem hebben of hebben gehad? Zou graag een makkelijke oplossing zoeken. Tv opsturen voor een enkel ledje gaat em niet worden.

groetjes 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Tmsnelissen ,

Doe maar gewoon de beeldtest. Om de grayscales in beeld te krijgen, moet je bij de strandfoto Ja kiezen.

(Ziet het probleem nog steeds in de testfoto?). Wel graag volgens de eisen voor de beeldtest.

Ze worden anders acuut afgekeurd, haha! Geef je de huidige sotwareversie nog even door? Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties

432C1BBF-0A62-4C2A-9DB1-A3C073E11308.jpeg

BD8D476A-556B-4B61-9B9E-71245E9BD04B.jpeg

67D2BC7C-8D8A-454B-B10E-F68A153429B8.jpeg

55A33C5D-914B-43EE-A4A4-36CFED01AE87.jpeg

0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties
De software staat al op 1280.5
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Tmsnelissen ,

De foto's zien er goed uit. Niks mis mee. Ik zou het even aankijken en anders weer even melden.

BTW: is dat een pasfoto van je 🤣? Hoezo melig..

Fijne dag nog!

Groet, Dick
0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties

Haha nee dit was toevallig net op Npo1.

kun jij voor me uitzoeken of dit type tv gebruikt maakt van edge light of lit of iets dergelijks op deze manier? (Foto hieronder)

ik denk dat het 3e ledje vanaf links onder gezien niet goed werkt, of de draden er na toe.

0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties

94F0E527-3C52-4E27-BACA-875A8F99F620.png

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Tmsnelissen ,

Dit is een prachtige Premium UHD TV uit de 8-Serie. Deze ultieme tv heeft zelfs  Supreme UHD Dimming aan boord.

Hierbij ziet u de verschillen: https://www.samsung.com/nl/i/televisie/local-micro-uhd-dimming/

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik met vriendelijk groet,

Hoogachtend, Dick

Groet, Dick
0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties

Ja dat is mooi, maar ik lees overal edge led backlight. Dus ik ga er van uit dat er of 1 led niet altijd fatsoenlijk werkt, of 1 strip.

het is puur het licht, als ik goed kijk tijdens zo een zwarte balk, dan zie ik onderin meer zwart als boven, alsof er 1 niet werkt en de rest wel. Ook kun je door het zwart heen kijken waar je gewoon het oorspronkelijke beeld ziet. Tv scherm is in orde de pixels. Daarbij kan het heel simpel zijn om 1 ledje te vervangen. Mijn vraag is waar kun je deze leds of led strips halen? Ik ga niet meer liggen klooien met software en updates en dergelijke. Heb alles geupdate al elke keer dat het kon. 

Ik wil een oplossing, en hier zijn op internet heel veel problemen hier over te vinden en samsung geeft nergens antwoord op..

weet jij waar je die leds aan kunt komen?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Tmsnelissen ,

Dit is niet simpel te vervangen. De led's zitten in de BLU (Backlight Unit) van de tv.

Deze zit geïntegreerd in het LED-LCD scherm van de tv. Je zou dus het hele panel moeten vervangen.

Waar heb je precies deze problematiek gevonden en ging het over dezelfde Model Code?

Groet, Dick
0 Likes
Tmsnelissen
First Poster
Opties

Er zijn meerdere modellen met deze techniek die deze problemen hebben. En toevallig is er geen oplossing voor? Het is toch raar dat er elke keer door medewerkers en dergelijke gevraagd wordt om updates en beeld fotos te maken als je al weet dat het aan de achtergrondverlichting ligt? Of zie jij dit probleem voor het eerst?

zoek maar via google op zwarte streep zwarte veeg backlight led wat niet goed werkt en dergelijke.. alleen dure reparaties kunnen zoiets oplossen en een product kopen wat binnen een jaar of 3 al want het probleem is er al langer, kapot gaat, dat hoort gewoon niet. 

Waar denk jij aan, waar het aan kan liggen? 

0 Likes