op 06-01-2019 01:54 PM
Hallo,
Van de week een Samsung 'the frame' 43" model 2018 aangeschaft.
Nu lijkt het er op dat de bewegingssensor niet werkt. Wat ik ook probeer, de Kunst-modus blijft altijd aan staan, dag en nacht.
Wat heb ik al geprobeerd:
- nacht modus uit
- gevoeligheid detectie aangepast
- reset uitgevoerd
- zoeken naar updates
- lijst is niet gemonteerd
Verbinding maken via de smartview app lukt niet, deze kan geen connectie maken met de TV (vanaf geen enkele smartphone, in hetzelfde netwerk).
Iemand nog suggesties ?
op 07-01-2019 03:14 PM
op 07-01-2019 03:50 PM
Hallo Nick,
Ik kan het 's nachts zien aan het licht (van de TV) in de woonkamer, door het ruitje boven de deur.
De sensor reageert inderdaad heel erg snel, maar je hoort dan wel een 'klik' (inschakelen).
Maar ik denk dat de oplossing/oorzaak gevonden is:
op 07-01-2019 05:24 PM
op 10-01-2019 11:32 AM
Ik heb het zelfde probleem mijn mijn Frame 2018. (Zonder kachel)
Bewegingsensor werkt niet. Waar in het menu kan ik kiezen in de artmodus tussen bewegingsensor en schemersensor?
Ook ik kan geen verbinding maken met smartview.
op 10-01-2019 11:52 AM
Mijn gevonden oplossing/oorzaak m.b.t. de kachel lijkt toch niet helemaal op te gaan. Ook afgelopen nacht was de kachel niet aan, maar de TV wél de gehele nacht (tenminste op de tijden dat ik het controleerde). Dus er zit inderdaad bij mij ook nog steeds iets niet goed met de bewegingssensor.
Soms werkt het wel, maar meestal werkt het niet. In ieder geval de situatie met bewegingsmelder aan én schemermodus aan werk bij mij sowieso niet.
Ik ga nu proberen om de bewegingssensor af te plakken, eens kijken/testen of die dan wel altijd uit gaat, volgens opgegeven tijd.
Weet iemand wat aan de onderzijde precies de sensor is ? (zitten veschillende blokjes/sensoren aan de onderzijde)
Smartview app ben ik overigens niet mee verder gegaan, je kunt het beste de 'smartthings'-app installeren. Die werkte wel meteen met mijn TV.
Instellingen van de art modus kun je vinden op de volgende manier:
- TV in art modus zetten
- met cursor naar beneden
- dan krijg je onder aan beeld een zwarte rand met witte tekst erin
- hierin kun je weer naar rechts gaan, daar staat het kopje instellingen (van de art modus), hierin kun je slaapmodus en schemermodus aan en uitzetten en wat specifieke instellingen inregelen.
Tevens kun je via de smartthings-app dezelfde instellingen beheren.
op 10-01-2019 12:56 PM
op 05-03-2019 12:18 PM
Zelfde probleem hier.
Nacht modus werkt goed maar wanneer ik bewegingssensor activeer (bv.na 15 minuren lijkt dit niet te werken.
Wel lijst geplaatst, ben niet zeker of dit eventueel de oorzaak is (zie afbeeldingen ivm 'uitklappen' bewegingssensor bij het plaatsen van een lijst). Iemand hier ervaring mee?
TV gaat wel niet uit na 15 minuten, kan ik hier eventueel uit concluderen dat de bewegingssensor wel degelijk zijn ding doet en het probleem elders moet liggen?
DAnk voor jullie reactie! M
op 05-03-2019 12:22 PM
Wist niet dat je sensor uit kunt klappen. Zie de afbeeldingen ook niet. De sensor werkt met lijst nig steeds niet optimaal.
op 05-03-2019 01:24 PM