Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 75Q90T connectivity

(Onderwerp aangemaakt op: 27-08-2020 02:13 AM)
678 Weergaven
Quotje
Journeyman
Opties

Goedemorgen,

hoe hebben hier mensen hun xbox aangesloten? Ik heb de Samsung 75Q90T tv gisteren ontvangen en gelijk een denon avc-x3700 gekocht met een 8k hdmi 2.1 port.

Nu heb ik de xbox one x op de 8k input gezet van de receiver (niet de tv!!) , op monitor 1 output van de receiver gaat naar hdmi 4 van de tv, en monitor 2 output van de receiver gaat naar mijn philips sync box (werkt als een trein, pfew)

Maar de tv loopt te mekkeren dat earc niet werkt, ja leuk dat earc op HDMI 3 zit van de tv, maar in hdmi 2.1 protocol zit earc ook... dus waarom werkt het niet.. zou wel heel triest zijn

bedankt als meer mensen hier ervaring mee hebben anders log ik een ticket bij samsung zelf hierover

PS hebben mensen ook een url voor de beste settings voor deze TV?

6 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Quotje,

Welkom op de Community en nog gefeliciteerd met nieuwe aanwinst!

Heb je de Xbox al eens zonder tussenkomst van de receiver aangesloten? Hoe gaat het dan?

rsz-846676
0 Likes
Quotje
Journeyman
Opties

Hoi Bruce, dank je wel! Ja de xbox werkt prima op hdmi port 4 (want de x kan ook al allm en vrr aan, wat alleen op port 4 kan) Het gaat erom als je receiver van 1000 euro koopt met hdmi 2.1 dit ook gebruikt, het is je centrale aansluitingspunt. Geluid lijkt via de tv te lopen, zal dit nog eens checken (aan de versterker ligt het niet,  door dat alles op hdmi staat zet hij earc automatisch aan)

Het punt is, ook volgens dit artikel https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1587961594 dat port 4 hdmi 2.1 heeft met al die opties inclusief earc! Dus Samsung moet een firmware update uitbrengen die zorgt dat ook op port 4 earc beschikbaar is (te kiezen of automatisch te detecteren door je hdmi kabel). Dus Samsung fix it! :smiling-face:

0 Likes
Quotje
Journeyman
Opties

Samsung helpdesk heeft op mijn WA bericht gereageerd en ze gingen het doorgeven. (een ticket kreeg ik niet) Dus geen idee of ze hier wat aan gaan doen, maar dit is gewoon buggy (of niet over nagedacht door iemand zonder versterker))

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je nog de volledige modelcode van de TV voor mij? En kun je via een privébericht het nummer doorgeven waarmee je contact hebt opgenomen via Whatsapp?

rsz-846676
0 Likes
Quotje
Journeyman
Opties

Done :smiling-face:

0 Likes
Quotje
Journeyman
Opties

Enig idee of Samsung er nu ook wat mee doet?

0 Likes