Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Remote MU7070 in combinatie met Pioneer VSX 1123

(Onderwerp aangemaakt op: 09-03-2018 01:21 PM)
878 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Roy10
First Poster
Opties

Ik heb sinds kort een Samsung MU7070 televisie. Nu heb ik het volgende probleem. Mijn set-up is als volgt. De HDMI uitgang van mijn ziggo horizon box gaat naar een input van mijn Pioneer VSX 1123 receiver. De main HDMI output van deze receiver gaat rechtstreeks naar de HDMI 4 (ARC) ingang van de meegeleverde connectbox. De receiver en de horizon box staan uit zicht in de garage. De horizon remote is gekoppeld aan de tv: aan/uit werkt. Ik heb de remote van de tv ingesteld vlgs. de manual. De receiver gaat uit als ik de tv uitschakel (met zowel de horizon remote áls de Samsung remote) Er is dus verbinding tussen beide remote’s en tv via de hdmi kabel. Alleen kan ik niet het volume van de receiver en/of de kanalen van de horizon box wijzigen. Ik had hiervoor een (veel goedkopere!) LG 32” tv in dezelfde setting staan en daar kon ik in ieder geval nog het volume van de receiver mee bedienen. Als ik met de Samsung remote rechtstreeks richt op de receiver reageert deze wel (volume). De horizonbox reageert helemaal niet op channel up/down. Dit terwijl de horizonbox een Samsung apparaat is. Graag verneem ik jullie oplossingen en opmerkingen 

0 Likes
15 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Roy en welkom op de Samsung Community! :face-with-tears-of-joy: Mooie setup heb je, eens zien of mijn tips je hier verder mee kunnen helpen. Als eerste zou ik de verbinding met je Horizon Box via je TV laten lopen, zolang je Horizonbox en Pioneer receiver verbonden zijn met je TV (en de receiver inderdaad op de ARC poort) gaat al het geluid al via de TV naar je receiver, ook wat er binnenkomt vanaf je Horizonbox. Dit ook om meer opties te hebben met de afstandsbediening.

Wat de bediening betreft, raad ik aan om de Smart Remote in te stellen via de Universele Afstandsbediening instellingen, die vind je in het bron menu. Op die manier zouden de volume/channel knoppen het ook moeten doen, ik hoor graag van je!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Roy10
First Poster
Opties

@JoeriSschreef:

Goeiemiddag Roy en welkom op de Samsung Community! :face-with-tears-of-joy: Mooie setup heb je, eens zien of mijn tips je hier verder mee kunnen helpen. Als eerste zou ik de verbinding met je Horizon Box via je TV laten lopen, zolang je Horizonbox en Pioneer receiver verbonden zijn met je TV (en de receiver inderdaad op de ARC poort) gaat al het geluid al via de TV naar je receiver, ook wat er binnenkomt vanaf je Horizonbox. Dit ook om meer opties te hebben met de afstandsbediening.

Wat de bediening betreft, raad ik aan om de Smart Remote in te stellen via de Universele Afstandsbediening instellingen, die vind je in het bron menu. Op die manier zouden de volume/channel knoppen het ook moeten doen, ik hoor graag van je!

Bedankt voor het antwoord. Naar mijn weten heb ik de smart remote juist ingesteld. Als ik de remote rechtstreeks richt op de receiver en/of de Horizon box reageren deze goed: volume up/down vd receiver en ch. up/down vd horizon box werken goed. Alleen als ik dit wil doen terwijl ik de remote op de tv richt, gebeurt er niks. Dus via de HDMI kabel werkt t niet. Als ik de tv uitzet met remote, gaat de receiver wel uit. De ARC werkt ook uitstekend. Als ik Netflix via de app vd tv bekijk of YouTube gaat het geluid vd tv via de ARC naar de receiver. Óók is het vervelend dat de bron iedere keer verdwijnt uit het startmenu en dat de (door mij veranderde) namen van de bronnen niet behouden blijven.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, zou je dan hier eens willen kijken: Menu > Ondersteuning > Over deze TV en me laten weten wat daar bij "Software Versie" staat? Wellicht dat een update hier nog verschil in maakt namelijk.

0 Likes
Roy10
First Poster
Opties

Beste Joeri,

Ik heb gelijk na de aanschaf hier naar gekeken en de update is ok. Er gaat vlgs.  mij iets verkeerd in de one connect/kabel en/of box. Helaas heeft de tv geen eigen HDMI aansluiting zodat ik deze zou kunnen uitsluiten.  De update is overigens no. 1155. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het begint op een compatibiliteits issue te lijken, wat ik ook niet achterhaald krijg is of je Pioneer over HDMI CEC beschikt, dit haakt in op de Anynet functie van de TV om zo meerdere apparaten met de Smart Remote te kunnen besturen. Kan je daar misschien nog achterkomen?

Daarnaast heb ik een nieuwere software update in de aanbieding: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55MU7070LXXN/ Hier kan je versie 1201.0 downloaden, of je dit bestand wilt openen/uitpakken naar een lege USB stick om hiermee handmatig de TV te updaten. Wellicht dat dit nog helpt.

0 Likes
Roy10
First Poster
Opties

Ga ik vandaag proberen, Joeri. Wat betreft de CEC/Anynet opmerking van jou. Bij mijn vorige tv (LG) werkte het feilloos en ook nu is er wel verbinding tussen tv en receiver. Als ik de tv uitzet, gaat de receiver óók uit. Als ik een willekeurige instelling (via de bedienings-app vd receiver) aanpas, verschijnt er een klein pop-up scherm op de tv wat ik aan t doen ben op de te receiver. Én als ik voor de receiver én de horizonbox sta, kan ik deze ook gewoon bedienen. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ohja, dat klinkt inderdaad wel heel erg CEC-erig, had je destijds bij je LG TV de Horizonbox en Pioneer uit het zicht staan? Dan ben ik voor nu in ieder geval nog heel erg benieuwd of de laatste update hier verschil in maakt.

0 Likes
Roy10
First Poster
Opties

Beste Joeri,

ii heb inmiddels de laatste update geprobeerd te installeren vanaf een

usb, maar de tv geeft aan dat de nieuwste update reed is geïnstalleerd. Ik begrijp niet wat hier aan de hand is, maar ik ben enigszins teleurgesteld dat het niet lukt/kan. Ik kan me herinneren dat de tv vóór de LG óók een Samsung was (geen smart tv wél een RJ45 aansluiting) en het óók lukte om de receiver te bedienen via de tv. Nu moet ik waarschijnlijk mijn hele installatie overhoop halen om een IR-verlengen te installeren. Ik kan nu wel alles bedienen via 2 apps op mn telefoon, maar ik had t anders verwacht. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Da's apart, wat je van de site plukt is toch echt een nieuwere versie. Had je puur het bestand wat je gedownload had op de stick gezet of eerst geopend/uitgepakt? En geeft hij nog steeds software versie 1155 aan als je hier kijkt? Menu > Ondersteuning > Over deze TV. Als dit allemaal ok is heb ik nog een plan B, een Extern Beheer afspraak lijkt me namelijk een goeie. Op die manier kan een collega via internet inloggen op je TV om zo te kijken of alles goed zit en/of er iets beter kan. Als jou dit ook wat lijkt ontvang ik de volgende gegevens graag in een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden)

- je naam, tel nr, email- en huisadres;

- serienummer van de TV;

- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de TV.

Dan plan ik 'm voor je in.

0 Likes