15-06-2020 11:53 AM - bewerkt 15-06-2020 12:00 PM
Hi,
Voor een aantal redenen heb ik afscheid genomen van mijn Samsung Multiroom R3 speakers.
Ik heb nu de nieuwe Denon Home (voorheen Heos) aangeschaft. Ik wil het TV geluid via WiFi op deze speakers krijgen, net zoals dat werkte met de Samsung Multiroom R3 speakers.Ik krijg het niet voor elkaar; het lijkt er op dat Samsung geen hardware accepteert van andere merken. Begint aardig te lijken op die firma uit Cupertino...
Als alternatief heb ik de koppeling via Bluetooth gemaakt, maar dan heb ik een lip-sync probleem; de instelbare audio-delay van de TV is begrensd to 250 ms, wat helaas te kort is.
De Denon-luidsprekers hebben ook AUX-IN ingangen, maar de Samsung Connect Box heeft geen AUX L/R uitgangen.
Wie heeft een suggestie om het TV-geluid alsnog op de Denon Homespeakers te krijgen ?
Mvg Johan
op 16-06-2020 01:40 PM
Hi @JohanVanV,
Het is niet mogelijk om andere apparaten te koppelen via de Multiroomapp. Zit er geen optische aansluiting op?
op 16-06-2020 01:47 PM
Hi Bruce,
Op de Denon Home speakers zit geen optische ingang.
Ik ga vandaag nog een andere strategie proberen
Connect Box Toslink --> Audio DAC --> AUX ingang Denon
Één dingetje wat ik niet weet: is de audio via Toslink synchroon met het beeld (lip-sync) ?
Iemand heeft bevestigd dat het best ok is (Connect Box --> Sennheider)
Weet jij hoe dat precies zit?
Johan
op 16-06-2020 03:44 PM
op 16-06-2020 07:31 PM
De Denon Home speakers hebben alleen een analoge (3,5 mm jack) aansluiting voor externe bronnen. Verder kan er alleen via usb, bluetooth en via de eigen (Heos) app muziek gestreamd worden.
Indien de tv bluetooth hoofdtelefoons ondersteund kan het mogelijk zijn om de Denon via bluetooth te verbinden.
op 17-06-2020 03:25 PM
Bluetooth gaf jammer genoeg lip-sync problemen, dus dat is ook geen optie.
Probeer anders eens om de TV te updaten en eventueel te resetten, wellicht dat het delay softwarematig is.
@JohanVanV, was je alternatieve strategie nog gelukt? 😉
op 17-06-2020 03:42 PM
Hi @BruceH,
Het alternatieve scenario heeft gedeeltelijk gewerkr, maar het is geen Samsung probleem.
Als ik het analoog stereosignaal op 1 van de Denons aansluit EN de twee Denon Speakers zijn gegroepeerd (al dan niet als stereo paar) dan ontstaat er een grote audiodelay in de Denon Speakers. Zelfs met een 0 sec. audiodelay in de TV is er een lip-sync probleem. Ik neem aan dat ik het beeld van mij QLED kan vertragen, of .....
Ik heb hier over contact gehad met Denon en deze delay is nodig om het geluid in alle gegroepeerde luidsprekers tegelijk (maar flink vertraagd...) af te spelen. Als je audio via de AUX ingang aanbiedt aan een niet-gegroepeerde luidspreker, dan is er nauwelijks vertraging in de Denon (en moet ik een klein lip-sync probleem met de TV instelling (ong. 90 ms) wegregelen.
Om toch stereo geluid van de TV op mijn Denon luidsrekers te hebben ga ik morgen een indrukwekkende set van AUX-kabeltjes (male/female/stereo/mono) aan elkaar "knopen". Niet erg modern, maar zou moeten werken.
Johan
op 17-06-2020 04:06 PM
op 17-06-2020 04:12 PM
Jazeker
op 17-06-2020 04:16 PM