Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65q8f 2018 light bleeding

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2018 02:21 PM)
995 Weergaven
Ronald46
First Poster
Opties

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje over mijn QE65Q8f 2018.  Al vanaf het begin dat ik de tv gebruikt is er linksboven in beeld bleeding te zien wanneer het beeld zwart zou moeten zijn. Ik begrijp dat het geen OLED is, maar er wordt geadverteerd met goede/perfecte zwartewaardes.

Ook zijn er bij snelle bewegingen verticale strepen in beeld te zien, waarbij het lijkt dat de helderheid aan 1 kant van het scherm feller is dan de andere kant. Dit is vooral goed te zijn bij voetbalwedstrijden waarbij de achtergrond een zelfde kleur heeft (groen van het veld) en bij formule 1 waar het asfalt grijs is. Hiervan kan ik geen duidelijk foto of filmpje maken helaas.

Er is ondertussen een monteur geweest. Deze vertelde mij dat dit nou eenmaal hoort bij een grotere tv. Het was ook niet genoeg voor een reperatie en tevens bestond de kans dat het bij een reparatie alleen maar erger zou worden.

Mijn vraag aan diegene die ook deze tv heeft.. Is dit bij jullie ook zo en moet ik dit accepteren ? Vind het nogal storend namelijk en zie het bij andere kleinere/goedkopere televisies niet.tv1.jpg

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik zou contact opnemen met de verkoper. ik had dit ook met een nieuwe Sony led tv en 2x omgeruild maar het bleef uiteindelijk terug gebracht en een LG Oled gehaald en nu nergens meer bleeding en perfect zwart overal!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo beste Ronald46, 

Hier heb je ee Samsung service bulletin instellingen om Bleeding te minderen, Probeer deze instellingen en bekijk het daarna eens ☺,

Mvg

Ahmed Screenshot_2018-12-05-23-42-12.png

0 Likes
Ronald46
First Poster
Opties

Hallo Achmed.

Deze instellingen zorgen er idd voor dat de bleeding minder goed zichtbaar is.. echter het beeld is nu wel heel donker en het zorgt er ook niet voor dat de verticale lichtstralen verdwijnen. Dit is eigelijk een oplossing in de vorm van "zet de tv maar uit, dan is bleeding ook weg"

Desondanks bedankt voor de suggestie 👍🏻

0 Likes
CalvinB
Journeyman
Opties
Hoi,
Ook wij hebben hier last van deze witte vlekken en vooral in de hoeken van het scherm. In de avond een filmpje pakken is nu minder plezierig daar de vlekken steeds oplichten bij oa de ondertiteling en zo ongewild de aandacht trekken . Qe75q7f 2018, 5 weken oud, mooi groot scherm waar een groot bedrag voor is betaald..
Het advies van Ahmed opgevolgd maar ik sluit me volledig aan op het reply van Ronald
Is dit probleem überhaupt te verhelpen door Servilux/Samsung?
Mvg Calvin
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Voor de mensen die veel problemen hebben hiermee volg deze stappen even:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Aan de hand daarvan kan een moderator een monteur inplannen hiervoor (binnen en buiten garantie)
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Ronald46
First Poster
Opties

Hallo,

Heeft u nog steeds last van het probleem of is het inmiddels opgelost?

0 Likes