Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE49Q60RATXXH koppelt niet met Sony WH-1000XM4

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2023 01:06 AM)
836 Weergaven
Alveld
Student
Opties

De WH-1000XM4 is inmiddels de tweede koptelefoon die ik probeer aan te sluiten op mijn tv (QE49Q60RATXXH). En net zoals de eerste (Soundcore LIFE Q30) stuit ik op hetzelfde probleem. De bluetooth koppeling mislukt met de tv. Ik heb de koptelefoon(s) probleemloos kunnen verbinden met telefoon en pc. Ook kan ik probleemloos een JBL speaker en Galaxy Buds2 koppelen aan mijn tv.

Zodra de koptelefoon in pairing mode is verschijnt deze in de lijst met bluetooth speakers, precies zoals het zou moeten. Maar zodra ik probeer om de koppeling te maken mislukt het telkens opnieuw. Ik heb ook een online sessie achter de rug met een medewerker van samsung via extern beheer. Samen diverse instellingen en dito pogingen geprobeerd, en het mocht niet baten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

PS Ik weet dat mijn tv oorspronkelijk een Hongaars model is (de H aan het einde), deze heb ik ontvangen via bol.com.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Alveld ,

Sommige devices/merken zijn niet te koppelen. Sony geeft vaak de meeste problemen.
Ik heb hetzelfde met mijn Bose 700 headset. Je zou eenBluetooth Transmitter & Receiver kunnen aanschaffen.
Het heeft mijn probleem in ieder geval opgelost. Je sluit deze aan op de optische poort van de tv. Voorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/wiseq-bluetooth-transmitter-receiver-2-in-1-audio-adapter-tv-pc-auto/920...

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Alveld ,

Sommige devices/merken zijn niet te koppelen. Sony geeft vaak de meeste problemen.
Ik heb hetzelfde met mijn Bose 700 headset. Je zou eenBluetooth Transmitter & Receiver kunnen aanschaffen.
Het heeft mijn probleem in ieder geval opgelost. Je sluit deze aan op de optische poort van de tv. Voorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/wiseq-bluetooth-transmitter-receiver-2-in-1-audio-adapter-tv-pc-auto/920...

signatureee
Groet, Dick

Alveld
Student
Opties

Bedankt voor de snelle reactie Dick, dat kan ik zeker waarderen! En ik weet nu ook dat ik de volgende keer gelijk hier moet aankloppen en eventueel de klantenservice overslaan bij een probleem. Het is mij wel duidelijk dat de kennis hier goed vertegenwoordigd is.

Inmiddels het item besteld en wat ik erover gelezen heb lijkt mij dit een prima oplossing, die in feite elk televisietoestel (smart of niet) van bluetooth kan voorzien. Ik voorzie dan ook dat mijn probleem zal zijn opgelost zodra ik de Bluetooth Transmitter & Receiver binnen heb. Als je mij hierover niet meer hoort is het probleem opgelost. Nogmaals bedankt voor het delen van je kennis en de snelle reactie!!

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Alveld ,

Bedankt voor je leuke antwoord! Altijd welkom!
Als je nog hulp nodig hebt, dan kun je je altijd weer melden.

Succes en een fijn weekend toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

Henk48
First Poster
Opties
Onlangs heb ik de Samsung Oled 65S95B gekocht. De tv werkt prima maar ik kan die (dure) tv niet koppelen met mijn (ook prijzige) Sony WH-1000 XM4. Het blijkt dat er comptabiliteit tussen beide apparaten is. De klant is daarvan de dupe, want zowel Samsung als Sony wassen hun handen in onschuld. Het zal er dus op neerkomen dat ik een nieuwe koptelefoon moet aanschaffen die wel comptabel is. Jammer dat de fabrikanten geen enkele poging doen om de klant op enigerwijze te compenseren. Ik las hierboven van Alveld dat een Bluetooth Transmitter & Receiver een oplossing kan bieden, maar eigenlijk is dat een noodoplossing die niet past bij aanschaf van een dure televisie van Samsung.
Ik post dit bericht om potentiele klanten te waarschuwen om goed te kijken wat wel of niet via Bluetooth verbonden kan worden alvorens iets aan te schaffen.
0 Likes