Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Q70 Soundbar verliest ARC functie

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2021 01:36 PM)
330 Weergaven
WouterU
First Poster
Opties

Een paar weken geleden heb ik een Soundbar Q70T met SWA 9000S subwoofer via ARC aangesloten op mijn tv UE48JU7000 aangesloten met de bij de Soundbar meegeleverde HDMI - high speed ethernet kabel. Na installatie werkte alles een week of 3 goed en nu is de ARC verbinding ineens weggevallen.

Ik heb al de HDMI-CEC instelling gecontroleerd, kabels los en opnieuw vast gemaakt, de Soundbar gereset (10 sec geluidsknop indrukken), maar niets helpt. Ik kan m via de tv nog wel via WiFi koppelen, maar dat werkt niet optimaal.

Wat zie ik over het hoofd?

Dank alvast voor jullie tips,

Wouter

0 Likes
6 Antwoorden
WouterU
First Poster
Opties

Nog een aanvulling; eerst gaf de Soundbar in het scherm nog wel “Arc” aan maar nu is dat “D.in”.

0 Likes
Peer_76
Voyager
Opties

Zet de set eens een tijdje spanningsloos (stekkers uit het stopcontact halen) om te zien of dat het gewenste effect heeft. Ik zie dat namelijk vaker voorbij komen op dit forum. Het is geen ideale oplossing, maar het wil soms wel helpen.

0 Likes
WouterU
First Poster
Opties

Had de Soundbar al kort spanningsloos gehad, maar na je tip alles er een paar minuten uit gehaald.

Et voila, zowaar opgelost!

Dank je voor de tip! 👍😁

0 Likes
WouterU
First Poster
Opties

Helaas, nadat het eerst wel werkte heeft de set een tijdje uit gestaan en nu ik het weer aan zet is de ARC verbinding weer verbroken. Zal alles toch niet iedere keer van de stroom af moeten halen hoop ik.

Wie heeft er nog suggesties?

0 Likes
Peer_76
Voyager
Opties

Als het probleem zo snel weer terug komt lijkt het mij een ondeugdelijk product. Dan is retourneren of laten repareren de volgende stap.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @WouterU,

Voordat je hem ter reparatie aanbiedt, heb je de soundbar al eens op een ander apparaat getest en/of een andere HDMI-kabel/poort geprobeerd?

We kunnen op afstand eventueel de HDMI-poorten nog resetten: https://bit.ly/2OhhbuU

Controleer ook of zowel de TV als de soundbar up-to-date zijn 👍

rsz-846676
0 Likes