Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem met CI+ module

(Onderwerp aangemaakt op: 02-04-2021 05:18 PM)
2678 Weergaven
Ton2
Journeyman
Opties

Betreft; TV UE40ES8000 en Smit CI+ interface  Chip ID 2152139498. Aangesloten op Ziggo kabel.

Probleem;

DE TV werkt wel met deze module maar start vaak niet op. Of reset herhaaldelijk en werkt dan weer. Als het wel lukt om op te starten werkt de TV naar behoren en kan ik alle voor mij beschikbare kanalen zien. Het probleem doet zich dus alleen voor bij opstarten. Op kanaal 13 heeft Ziggo de mogelijkheid om de Smit kaart te updaten maar daar waren geen updates. Kennelijk is de kaart up to date.  

De CI+ module heb ik in een andere TV getest en daar doet zich het probleem niet voor. Ik kan geen versie van de CI+ interface vinden volgens de verkoper moet het een 1.3 zijn.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ton2
Journeyman
Opties

Heren,

Het probleem is opgelost met een ander merk CI+ interface die ik van Ziggo heb gekregen. Conclusie, de "Smit" CI+ interface werkt niet goed samen met mijn (UE40ES8000) TV. Deze "Smit" module werk prima in een andere TV merk LG.

De goed werkende module is van het merk Quantis.

groet, Ton

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Joost48
Navigator
Opties

Er zijn deskundige op dit forum die je antwoord kunnen geven maar dan moet je wel het gehele type nummer opgegeven inclusief de laatste 3 letters zoals bijvoorbeeld XXN.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Ton2 , Ton,

Het introductiejaar van de tv is 2012. Niet 1 van de jongste meer.
Als de module het in een andere tv wel doet, dan kun je denk ik concluderen dat het niet aan de module ligt.
Om uit te sluiten zou je de tv zonder de CI+module kunnen laten opstarten.
Zie je tijdens het herstarten ook het Samsung logo verschijnen?

Graag hoor ik van je..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Bedankt voor je bijdrage, maar is niet nodig in dit geval. Meestal kun je het ook aan het nummer zien.
Bijvoorbeeld 8002. Er hoort daar nooit een 2 te staan..

signatureee
Groet, Dick

Ton2
Journeyman
Opties

Dag Dick. De TV werkt uitstekend zonder CI+ kaart. Zonder CI+ module zie je altijd Het Samsung logo. Met de CI+ kaart zie je het soms en soms meerdere keren en dan hangt de TV vaak. Je kunt hem dan zelfs niet meer uit zetten.

Groet, Ton

0 Likes
Ton2
Journeyman
Opties

Dag Joost,

De laatste letters zijn inderdaad een XXN.

Ton2
Journeyman
Opties

Ik zit me af te vragen of een ander merk CI+ module misschien een oplossing zou zijn. Iets lijkt mij kritisch in de combinatie TV en CI module, ook omdat als hij eenmaal is opgestart het prima werkt. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Ton2 , Ton,

Als je tijdens het herstarten het Samsung logo in beeld ziet verschijnen, dan wordt dit meestal veroorzaakt door een defect aan de voeding.
Je schrijft dat de tv het wel goed doet als hij weer normaal draait en ook beschik je dan over de juiste kanalen.
Dan moet je toch concluderen dat die module goed is. Je zou nog een andere kunnen proberen.
Het lijkt mij eerder de voeding die problemen geeft. Een monteur laten komen zal, gezien de leeftijd, waarschijnlijk geen optie zijn.
Je bent sowieso al deze kosten verschuldigd, ook al ga je er niet mee akkoord.
Tarieven Servilux: https://nl.servilux.be/servilux-info/tarieven

signatureee
Groet, Dick

Ton2
Journeyman
Opties

Dag Dick,

Ziggo verhuurd ook CI+ modules dus ik ga er een *****. Werkt dit ook niet dan kan ik hem weer terugsturen. De voeding lijkt mij niet waarschijnlijk, veel stroom trekt de CI module niet en de variaties in stroom zijn veel groter tijdens het TV kijken bijvoorbeeld bij zwart beeld en beeld met veel licht of heel hoog volume en stilte. Bij een defecte voeding zou de TV in deze gevallen toch ook resetten denk ik.

Als de gehuurde module wel werkt laat ik dat nog even weten. Duurt wel even denk ik.

Groet, Ton  

Oplossing
Ton2
Journeyman
Opties

Heren,

Het probleem is opgelost met een ander merk CI+ interface die ik van Ziggo heb gekregen. Conclusie, de "Smit" CI+ interface werkt niet goed samen met mijn (UE40ES8000) TV. Deze "Smit" module werk prima in een andere TV merk LG.

De goed werkende module is van het merk Quantis.

groet, Ton

0 Likes