op 21-04-2021 10:27 PM
We hebben sinds begin 2012 de UE32D6500 en zijn erg tevreden over de tv. Zelfs zozeer dat meerdere familieleden er ook een hebben aangeschaft Maar helaas, gisteravond keken we een programma (via een mediabox) en er kwam ineens een heel hard geluid uit de tv dat leek op statische ruis. Er verscheen kort een bericht in beeld (van de mediabox of de smart tv?). De tv reageerde niet op de afstandsbediening maar ging plots uit.
Vandaag alles losgekoppeld van de tv. Alleen stekker in het stopcontact gedaan. Stand-by lampje gaat aan. Als we de afstandsbediening gebruiken of de aan-uitknop op de tv, licht de tv enigzins op, gaat dan weer uit en blijft dit eindeloos herhalen terwijl het standby knopje af en toe rood flikkert.
(De mediabox lijkt overigens gewoon te reageren als we die aan en uit zetten.)
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? We zouden de tv graag laten repareren want dat scheelt weer een hoop afval.
Het modelnummer van de tv is UE32D6500VSXXN
Alvast dank voor het meedenken!
21-04-2021 10:41 PM - bewerkt 21-04-2021 10:44 PM
Goedenavond @MatthijsJ , Matthijs,
Volgens de Model Code van de tv is het introductiejaar van de tv 2011. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Als het Samsung logo in beeld komt en de tv probeert zich steeds op te starten, dan vrees ik dat je de tv als overleden moet beschouwen.
Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding of het moederbord.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. De kosten hiervan worden bepaald door een monteur.
Dat zal niet goedkoop zijn. Ik zou hier niet meer in gaan investeren.
De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..
op 23-04-2021 08:29 AM
Hi @MatthijsJ,
Mocht je daarom interesse hebben in een nieuwe Samsung TV tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 👍