Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

ondertitels

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2018 03:35 PM)
2659 Weergaven
Jacques71
First Poster
Opties

hoe kan ik de ondertitels van een film vanaf een NAS op mijn QLED TV selecteren.

ondertitels in NL staan op spoor 5. Film werkt prima, maar zie geen mogelijkheid om nl ondertitels te selecteren.

Op een PC werkt het prima.

0 Likes
23 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Jacques! Ik voel me op de een of andere manier dom om dit te vragen, maar hoe zet je een ondertitel op een specifiek spoor? Bedoel je dat je daarmee de ondertitels in een container als *.MKV toevoegt? Het zou als het goed is voldoende moeten zijn om in dezelfde map als het filmbestand het *.SRT bestand van de ondertiteling te plaatsen met dezelfde bestandsnaam als de film, behalve de extensie uiteraard.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Jacques71
First Poster
Opties

Joeri,

ik denk dat het aan mijn vraagstelling ligt.

het betreft hier een MKV file, waar een set ondertitels in opgenomen zijn.

als ik het programma VLC op mijn PC draai, kan ik de NL ondertitels vindden op spoor 5 (in dit geval).

de vraag is heel simpel: hoe krij ik ondertitels, die opgenomen zijn in in MKV file op mijn TV

dank voor je aandacht

Jacques Boetekees

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah, dus toch :smiling-face: er zijn meerdere manieren om bij de instellingen voor ondertiteling te komen. De algemene instellingen die voor de gehele TV gelden (dus ook voor TV ontvangst) zit hier: Menu > Algemeen > Toegankelijkheid > Inst. ondertiteling, maar daar kom je ook door de volumetoets +1 seconde ingedrukt te houden.

Daarnaast zijn er nog de instellingen voor ondertiteling tijdens het afspelen van Multimedia content, wat zeer relevant klinkt voor je NAS. Die vind je door tijdens het afspelen op de selectie toets te drukken, naar opties te gaan en daarna "ondertiteling" te kiezen. Kom je hier verder mee?

0 Likes
Jacques71
First Poster
Opties

Helaas, als ik via toegankelijkheid naar ondertitels ga, geeft hij aan "functie niet beschikbaar" ?????? en bij het afspelen van de film komt ondertitels niet voor bij opties (alleen audio en informatie)

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, zou je puur om te testen eens een *.MKV film op een USB stick willen zetten en zien of je de ondertitel opties wel krijgt als je die afspeelt? 

0 Likes
Jacques71
First Poster
Opties

Joeri,

Ik had nog een stukje film (mkv) op USB staan, helaas ook hier geen ondertitels

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Laten we dan de TV nog even beter bekijken, mag ik weten welk model je precies hebt en welke software versie je hier ziet staan? Menu > Ondersteuning > Over deze TV. 

0 Likes
Jacques71
First Poster
Opties

TV model QE49Q7FAMLXXN

Softwarenr 1151

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wellicht dat een update nog verbetering brengt dan, als je hier kijkt: http://www.samsung.com/nl/support/model/QE49Q7FAMLXXN/ zie je onder het kopje Downloads dat er een nieuwere versie beschikbaar is, versie 1155.1 om precies te zijn. Zou je je TV eens willen updaten? Mocht hij de update nog niet automatisch pakken kan je 'm ook vanaf die link downloaden en handmatig updaten via USB.

0 Likes