Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe soundbar via Multiroom app

(Onderwerp aangemaakt op: 01-12-2021 03:34 PM)
325 Weergaven
Henk35
Journeyman
Opties

Aangezien de one-connect box van mijn  UE55JS9000TV defect schijnt te zijn, overweeg ik de aanschaf van de 55Q74A met de HW-Q700A soundbar. Bij mijn huidige configuratie was de TV verbonden met de HW-J7500 soundbar via wifi en middels de multi-room app had ik mijn 2 WAM7500 multi-room speakers in de surround modus gezet met de soundbar.

De vraag die ik nu heb is of ik de nieuwe soundbar ( HW-Q700) ook via de multiroom app kan koppelen met de WAM7500 boxen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze soundbar alleen via Smart Things  werkt. De WAM7500 boxen worden overigens niet door de Smart Things app herkend, dat heb ik al geprobeerd.

Of is het verstandiger om wel een nieuwe TV kopen maar geen nieuwe soundbar en mijn huidige configuratie ( HW-J7500 gekoppeld met de 2 WAM7500 speakers) aan de nieuwe TV te koppelen via wifi?

groet

Henk

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Henk35 , Henk,

De HW-Q700A ondersteunt geen Multiroom.
De WAM7500 speakers zijn niet compatibel met de HW-Q700A.
Alleen de SWA-9500S zijn compatibel. Je laatste optie blijft dan over.
De WAM7500 worden inderdaad niet herkend door SmartThings..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Henk35 , Henk,

De HW-Q700A ondersteunt geen Multiroom.
De WAM7500 speakers zijn niet compatibel met de HW-Q700A.
Alleen de SWA-9500S zijn compatibel. Je laatste optie blijft dan over.
De WAM7500 worden inderdaad niet herkend door SmartThings..

signatureee
Groet, Dick

Henk35
Journeyman
Opties

Dank voor je antwoord Dick, het bevestigt helaas wat ik al vermoedde. Toch jammer dat Samsung niet een soort van backwards compatibility heeft.  Het is ook jammer dat je tegenwoordig de soundbar niet meer aan je TV kan hangen. Bij UE55JS9000 kon je op de plaats waar de voet bevestigt zit, een beugel monteren waar de soundbar op bevestigd werd. Nu moeten er extra gaten in de muur worden geboord om de soundbar onder de TV te hangen als ik de nieuwe TV op het huidige ophangsysteem bevestig. Ik ga eens kijken wat ik nu ga doen want het is wel jammer dat ik in 2016 zo'n kleine 5k euro heb uitgegeven aan TV, soundbar en boxen en daar nu niks meer aan heb als ik een nieuwe TV aanschaf. Nogmaals dank voor je antwoord.

groet

Henk

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Henk35 , Henk,

Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een andere OCB.
Hiervoor heb je de BN96-37087D nodig. Hopelijk hebben ze em hier nog:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-parts/bn96-37087d.htm
Anders maar googelen met dit nummer..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Henk35
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Moderator JoeriS heeft me gemeld "dat als er iets mis is met een OCB  dat alleen vervangen kan worden middels een monteurs bezoek, aangezien er ook getest moet worden of alles het daarna weer doet" . Dat lijkt me wat overdreven dus ik heb je suggestie overgenomen om eens te googlen en vond de BN-96-37087V. Zou die ook als vervanger kunnen werken?

groet, Henk

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Henk35 ,

De BN-96-37087V is voor een 48" JS9000. Jij hebt een 55" JS9000.
https://tvonderdelen.nl/index.php?route=product/product&path=99&product_id=14881
Ik weet niet of dat wat uitmaakt..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Henk35
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Ik had ook gezien dat deze voor de 45 inch is, maar had/heb de hoop dat de schermdiagonaal niet uitmaakt voor de OCB.  Ik ga het uitzoeken

groet, Henk