op 26-06-2017 09:55 PM
Ik heb een UE32M5670 gekocht.
Bij deze TV zitten wel kunststof hulpstukken voor muurmontage maar de inwendige diameter is 8 mm terwijl er M4 schroeven ingedraaid moeten worden.
Voorts moet je stad en land afzoeken naar M4 bouten die niet te lang en te kort zijn.
Passende bouten of kunststof bussen waar wel strak een M4 bout ingedraaid kan worden zou geen overbodige luxe zijn.
Is er iemand met dezelfde ervaring of (nog beter) een handige oplossing?
op 03-07-2017 09:38 AM
Hey @tonkistemaker,
Wat gaaf dat je een nieuwe televisie hebt! Niet erg handig dat je deze nu niet goed kunt monteren aan de muur. Van wat ik begrijp, heb je wel de benodigde schroeven, maar lukt het daar niet helemaal mee. Klopt dat?
op 03-07-2017 04:48 PM
Nee, de schroeven zijn het probleem.
Bij de UE32 zitten afstandsbussen om het scherm goed vlak te kunnen monteren maar de schroefdraad in de TV zijn M4 terwijl de bussen een binnendiameter hebben van 8 mm.
Dan hangt de TV dus als een drol in de bussen.
Ik heb even gekeken bij de ophangsystemen van Samsung zelf (onbetaalbaar), daar heb ik bouten zien zitten die beginnen met M4 draad en vervolgens naar een grotere glade diameter overgaan. Zoiets zou het moeten zijn met een lengte van totaal 43 mm.
De vraag is simpel maar de oplossing mijlenver weg.
Groetjes,
Ton
op 06-07-2017 12:07 PM
Ah oké, deze schroeven zijn inderdaad niet zomaar te verkrijgen. Neem anders even een kijkje op de site van onze partner Samsung Onderdelen. Deze levert alle onderdelen van jouw televisie.
op 10-09-2017 04:42 PM
beste Ton,
Ik heb gisteren een UE32M.. gekocht en ervaar hetzelfde probleem met montage als jij beschrijft. Ik ben erg benieuwd hoe jij hebt opgelost. Heb je passende bouten en busjes ergens kunnen vinden?
Gemiste kans dat de benodigde montagemiddelen niet meegeleverd zijn!
op 11-09-2017 02:55 PM