08-05-2017 10:52 AM - bewerkt 08-05-2017 11:47 AM
Onlangs de Bose Quietcomfort 35 gekocht om via bluetooth met deze headset naar mijn SUHD tv (UE55KS8000) te luisteren. Valt mij op dat het koppelen zeer moeizaam gaat.
Ideale volgorde lijkt te zijn: TV aan --> Bose aan --> 2x Ja klikken op popup met de vraag of ik het geluid via mijn Bose af wil spelen. Meestal lukt dit echter niet en moet ik via het geluidsmenu en Bluetooth de verbinding opnieuw instellen. De Bose staat daar meestal wel in de lijst (gekoppeld), maar moet dan op verbinden klikken. Dat mislukt bijna altijd. Als ik dan op verwijderen uit lijst klik, dan hangt het scherm. Maar verwijderen, tv uit, bose uit, tv aan en bose aan en dan via het menu weer alles instellen lijkt de enige oplossing. Kortom ben >15 minuten per keer aan het hanessen om geluid op mijn headset te krijgen en dat is niet wat je verwacht van dergelijke dure apparatuur.
Geluid is trouwens ook niet via de TV te regelen maar alleen via de knoppen op de headset zelf. Hoort dit zo? Vind het namelijk erg onhandig.
Noot: zowel TV als headset hebben sinds vorige week de laatste firmware versies (1169.2 en 1.2.10; auto-update = aan).
op 15-05-2017 01:05 PM
Jeetje Sting10, dat lijkt me niet handig allemaal! Je televisie heeft zo te zien, inderdaad de laatst beschikbare firmware al. Heb je verder externe apparaten aangesloten, zoals bijvoorbeeld een soundbar? Zo ja, kun je dan de tv luidspreker aanzetten en testen of het dan wel lukt? Ook wil ik je vragen om eventuele andere bluetooth-apparaten die zijn aangesloten, te ontkoppelen.
Mocht bovenstaande niet helpen, dan wil ik je vragen om de tv een keer te resetten. Laat je me weten of het daarmee opgelost is?
op 15-05-2017 02:21 PM
Dank voor je reactie Tim. Heb ik geprobeerd na contact met de helpdesk. Dat heeft het probleem niet opgelost.
Op internet staan overigens meer klachten over het koppelen van de QC35 (en andere bluetooth headsets) met de KS8000. Een van de reacties van Samsung in februari was dat het zou worden doorgegeven aan het relevante productteam. Maar blijkbaar heeft dat nog niet geleid tot een oplossing...
op 15-05-2017 02:26 PM
Hmm, in dat geval wil ik graag Hulp op Afstand aanbieden. Een expert zal dan van afstand meekijken op je tv om na te gaan of dit op te lossen is middels een instelling. Zou je dat willen? Dan ontvang ik graag je volledige NAWTE-gegevens en een voorkeursdag- en tijd in een privébericht. Ik ga dan kijken wanneer een afspraak mogelijk is.
op 03-12-2017 06:06 PM
Is hiervoor een oplossing gevonden door het support team na hulp op afstand ? Ik heb hetzelfde probleem met mijn QLED 65 & Bose QC35.
Koppelen lukt niet, beide toestellen laatste firmware....
op 03-01-2018 08:58 PM
Op dit moment ondervind ik hetzelfde probleem met een UE55MU7070. Wie weet de oplossing?
op 04-01-2018 08:22 AM
Heb het werkende gekregen. Alle bluetooth connecties verwijderen uit de hoofdtelefoon, en daarna de samsung TV als eerste koppelen.