op 09-06-2018 07:22 PM
Omschrijving: Vanaf het begin zijn er problemen met de Digitale ontvangst in combinatie met de CI-module. In eerste instantie bij installatie geen probleem. Na een aantal weken kom mevr. geen digitale zender meer kijken. ((18) CI+ Authenticatie mislukt) na het opnieuw instellen weer alle zender. Probleem bleef zich voordoen. Nu lukt het in het geheel niet meer om digitale zenders te kijken behalve dan NED 1,2, en 3. Contact opgenomen met de tv-provider (Delta in Zeeland) Dit zagen geen probleem op de kabel en konden de kaart ook gewoon uitlezen. (Mevr. heeft een 2e toestel en die geen problemen) Wat gedaan om het probleem te achterhalen? 1) een smartcard module incl. eigen kaart gewisseld, zelfde probleem. Contact opgenomen met de Media Markt, helaas daar komt mevr. geen stap verder dan dat wordt gezegd hoe ze het toestel moet instellen. Helaas kunnen ze hem daar niet testen met het Delta signaal op dat Bergen op Zoom Ziggo heeft. Ik heb het toestel mee naar mijn huis genomen om eventueel een coaxkabel aansluit probleem uit te sluiten (ik heb coax installatie welke kabelkeur componenten heeft) heb zelf 4 toestellen in huis zonder problemen) Helaas het probleem met de Samsung TV blijft hetzelfde. Gezien mevr. met de Media Markt geen steek opschiet wend ik mij direct tot Samsung voor een oplossing / verklaring voor dit probleem. Zie bijlage t.a.v. aankoop bon, en foto’s van de foutmeldingen.
Dit probleem een week geleden naar Samsung gemaild, geen reactie ! Op Samsung Messenger gezet, Geen reactie... !
Wie heeft de gouden tip of is de TV eenvoudigweg niet goed
op 11-06-2018 03:19 PM
Hi Pjopjo. Wat omslachtig dat het allemaal niet wil werken. Voordat we verder gaan wil ik wel aangeven dat het hier gaat om een (tv) monitor, dit betekent dat deze in eerste instantie is bedoelt als monitor (pc), niet een televisie. Dit betekent vaak dat de monitor niet gecertificeerd is door providers, zoals Ziggo.
Ik adviseer je te beginnen bij een moduletest, zo test je of de interne CI+ module nog goed functioneert, deze test kun je starten door snel achter elkaar te drukken op Mute, 2, 4, 7 Exit. Laat de toesten na indrukken ook meteen los, aangezien ingedrukt houden niet nodig is. Soms kost het een aantal pogingen voordat het lukt. Je krijgt nu succes of failed. Indien er failed komt te staan gaat het hierbij om een hardwarematig defect.
Bij succes is er geen defect aanwezig. In zulke gevallen kun je het best even naar de module zelf kijken. Is de sticker op de module paars of oranje? Weet je of dit een 1.2 of 1.3 is en heb je al contact gehad met de provider?
op 11-06-2018 05:39 PM
Dank voor je antw.
1) de Monitor is als TV verkocht door de MediaMarkt (niet aan mijn maar aan een mevr. waarvoor ik dit probleem onderhanden heb)
2) hij heeft het wel even gedaan zoals omschreven, maar de instellingen zijn niet blijvend.
3) ik heb er al een ander merk CI+ module en kaart in gehad, zonder succes.
4) Merv. heeft van de MediaMarkt ook al een andere CI+ module meegekregen, zonder succes
5) De proviver kan de kaart wel uitlezen en zien geen storingen.
6) Bij mij thuis doet hij het trouwens ook niet.
7) Voorzichtige conclusie: De MediaMarkt heeft merv. een verkeerd toestel verkocht ?
😎 Eigenlijk wil ik ook antw. van Samsung zelf, heb een mail gestuurd, en op Messenger gezet naar Samsung, tot op heden geen tegen bericht 😞
op 11-06-2018 05:53 PM
Nu zijn Nick en ik van Samsung, dus hopelijk voldoet de communicatie met ons ook Gezien de screenshots, kan het aan de netwerk waardes liggen? Naar mijn weten werkt Ziggo het beste op de volgende instelling:
Operator: Ziggo
Frequentie: 474000
Netwerk ID: 5555
Symboolfrequentie: 6875
Modulatie: 64QAM
Maakt dit verschil?
op 11-06-2018 07:37 PM
op 11-06-2018 07:46 PM
Ooh, dat bedoelde je met het Delta signaal van Bergen op Zoom, sorry! Ik zat het heel anders te interpreteren. Dan zullen die instellingen inderdaad niet werken, begrijp ik goed dat je de monitor/TV bij jou thuis hebt getest met jouw Ziggo abonnement, en dat hij bij jou ook niet werkt? Zo ja, kom ik toch ook op die conclusie uit. Een decoder kastje zou dan nog een optie zijn.
op 11-06-2018 07:47 PM
op 11-06-2018 07:50 PM
op 11-06-2018 07:52 PM
op 11-06-2018 08:01 PM