25-09-2018 03:32 PM - bewerkt 25-09-2018 03:47 PM
Beste mensen,
IK heb een le32c530f1w model tv. Deze heb ik al enige jaren maar tot op heden geen problemen mee gehad.
Ik kijk afgelopen zaterdag tv en plots valt hij zomaar uit. Ik heb de stroomstekker uit het stopcontact gehaald en na 5min er weer in gestopt. De tv wou niet meer aan en zelfs het rode standby lampje ging niet branden. Daarop besloten om de stroomstekker er weer uit te halen als ook de 2 hdmi kabels. De volgende dag alleen weer de stroomstekker erin gedaan en weer wil de tv niet aan. Dit keer begint wel de rode standby lampje te branden, maar deze reageert niet op de afstandsbediening of de knoppen op de tv zelf. Het lampje blijft constant rood branden. De tv maakt geen geluid en hij gaat ook niet meer aan.
Wat kan het probleem zijn?
op 26-09-2018 12:39 AM
Hallo icqniels,
De lead Kabel, is de kabel horizontaal tussen het Mainbord en de PSU, (zie foto hieronder), koppel de kabel los aan het Mainbord en zet het nu voorzichtig onder stroom (werk veilig en voorzichtig) , als je Backlight ziet (Blauwe verlichting) zonder beeld, wilt dat zeggen dat het scherm en de voeding normaal opstart zonder dat het in beveiliging gaat,Dus Mainbord zal defect zijn.
2)- Is er geen Backlight aanwezig, wilt dat zeggen dat de voeding defect is en vervangen moet worden.
Je kan ook Testen of de voeding alle spanningen meten op de LABEL PSU of er 5V aanwezig is en die 5V moet aanwezig zijn voor het opstarten van het Mainbord.
Bekijk dit rustig en werk veilig 😊,hoor je nog we
Mvg Ahmed
op 26-09-2018 01:34 AM
Thanks man!
Duidelijke uitleg, ga er morgen mee aan de slag. Laat het je weten wat de uitkomst is.
Groet Niels
op 01-10-2018 01:38 PM
@icqniels is het probleem inmiddels opgelost?