17-02-2022 01:01 PM - bewerkt 17-02-2022 01:16 PM
Korrelig beeld op Samsung UE65TU7020wxxn provider Telenet . Vooral op Netflix en prime is het echt korrelig beeld . Ik had eerst dezelfde Samsung maar had los beeldscherm . Heb deze zonder problemen vervangen gekregen maar deze moest ik nog volledig zelf programmeren ( dus niet idem zoals de eerste ) we kijken Netflix en prime rechtstreeks via cat 8 kabel . De eerste ( kapotte ) Samsung had echt perfect beeld
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-08-2022 10:23 AM
Goedemorgen @_Peter ,
Om te kunnen beoordelen of het een softwarefout is, zal er toch een monteur naar moet kijken.
Hulp op Afstand heeft geen zin, want zij kunnen de beeldkwaliteit niet zien.
Je moet hier, i.v.m. de fabrieksgarantie en koopovereenkomst, toch bij de leverancier zijn..
op 27-12-2021 10:05 AM
Help! Ik heb een nieuwe samsung qled 65qn85a tv, maar het beeld blijft korrelig. Vaak zijn de personen op de voorgrond wel duidelijk, maar de achtergrond is wazig. Ik heb het idee dat het bij lichte kleuren nog erger is. Grt
op 27-12-2021 12:16 PM
Goedemiddag @Members_d7HOqN7 ,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Zie je dit bij alle bronnen?
Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.? Hoe kijk je tv? Decoder, CI+module, ethernet, etc.?
Wie is je provider? Hoe is de tv aangesloten? Bedraad? Via wifi?
op 28-12-2021 03:12 PM
Check eventueel https://bit.ly/2XuP6XG voor wat handige tips omtrent de beeldinstellingen van jouw QLED tv @Members_d7HOqN7. Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst trouwens, geniet ervan!
Groeten,
Joey
17-02-2022 01:03 PM - bewerkt 17-02-2022 01:11 PM
Aan een leeg bericht heb ik niet zoveel 😉.
Gaarne niet in tags plaatsen. Zijn momenteel niet zichtbaar..
op 17-02-2022 01:18 PM
Nu zou het goed moeten zijn .
op 17-02-2022 01:25 PM
Hoi @Veerle F ,
Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic! Ik mis nog de huidige softwareversie van de tv.
Zou je een beeldtest willen doen? Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten.
op 17-02-2022 01:47 PM
op 17-02-2022 02:01 PM
Hoi @Veerle F ,
Bedankt voor de foto's! De strandfoto ziet er goed uit. Eigenlijk het bewijs dat het niet aan de tv ligt.
Zou je, als het mogelijk is, een 4K UHD democlip willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?
De softwareversie is out-of-date. Er is een nieuwe (2200.9) beschikbaar.
Deze is van 7 februari. De tv kan deze nog niet vinden, dus graag updaten via USB.
Hier te vinden bij Handleidingen en downloads en pak de Alles Besturingssysteem:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE65TU7020WXXN/
Zorg wel dat van de uitgepakte T-KTSU2DEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-KTSU2DEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
In principe heb je alleen de upgrade.msd file nodig. Installeren:
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB. Daarna de tv resetten.
Misschien lost dit het probleem op. Zo niet, dan zou ik contact opnemen met Netflix/Prime Video.
Het komt namelijk alleen bij deze apps voor. Samsung maakt overigens geen apps.
op 17-02-2022 02:11 PM
Dit is via digicorder gewoon play more . Aangezien de vorige identiek dezelfde Samsung het niet had , denk ik niet dat het aan de apps ligt .