Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kleurenweergave tv veel te helder na herstelling

(Onderwerp aangemaakt op: 11-01-2018 08:56 AM)
1132 Weergaven
drkjc
First Poster
Opties

Gisteren is mijn tv (UE50J6240) voor de tweede keer hersteld (clouding) en heb ik voor de tweede keer een nieuw paneel gekregen.  Na montage van het paneel door de monteur, startte hij de tv opnieuw op en meteen viel het op dat de helderheid van het beeld enorm hoog was.  Dat lag aan de instellingen zei hij, dus tv werd door hem gereseet en ik mocht dan mijn eigen instellingen terug invoeren.  Dat heb ik gedaan toen hij vertrokken was, maar het beeld is nog steeds zeer fel, helder en de kleuren lijken wel washed out.  De huidskleur van personen is bvb zeer onnatuurlijk.  Met exact dezelfde instellingen had ik met het vorige paneel geen problemen.  Maar met de huidige kleurweergave is tv kijken echt geen pretje voor de ogen...

IMG_20180110_235742.jpgIMG_20180110_235826.jpgIMG_20180110_235439.jpg

De problemen doen zich voor op alle aangesloten bronnen (speciaal even getest: decoder, usb, netflix, pc,...)

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?  Toch andere instellingen gebruiken?  Monteur zei terloops dat dit een nieuw type paneel was (update?), maar ik kan hem verkeerd begrepen hebben dus misschien ligt het daaraan.

0 Likes
22 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi, het kan zijn dat jou oude paneel te weinig licht gaf waardoor jou instellingen een heel ander beeld geven nu. Ik zou gewoon even spelen met de instellingen en bevalt het dan nog steeds niet laat het even weten!
Soms kan je googlen naar Best settings UE50J6240. Dan vind je vaak sites waar mensen hun instellingen hebben staan.

Het paneel wat je nu erin hebt kan goed een ander type zijn als de oude niet meer te leveren is.

Succes!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
drkjc
First Poster
Opties

Bedankt voor het antwoord.

Dat zijn twee zaken die ik al geprobeerd heb, maar dat heeft dus niets opgeleverd gisterenavond.

Kleuren blijven fel en onnatuurlijk en het is echt niet aangenaam om er naar te kijken (doet pijn aan de ogen na een tijd).

Bij het switchen van kanaal zijn er ook kortstondig horizontale lijnen te zien in het beeld (is te zien op één van de foto's) alsof het beeld zich moet 'zetten'.  Enig idee wat dat kan betekenen?

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hmm dat is raar dan.. Ik zie niks op de foto's wat afwijkt. Kun je er een filmpje van maken misschien?

Kan je dit proberen:
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1135636

En zou je dit eens willen lezen en uitvoeren: https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/m-p/307375#M5475

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
drkjc
First Poster
Opties

Hey,

Firmware is up to date.

Hieronder de foto met aangeduid waar je de lijnen het best ziet.  Ook op de kraag van de man kan je het zien.

Het verdwijnt wel na een paar seconden hoor.  Het is vooral de algemene beeldwergave die me dwars zit.  De foto's spreken voor zich lijkt me.

Kan je me misschien toch nog eens een aantal beeldinstellingen suggereren om te proberen?  Misschien zit er iets tussen wat ik nog niet geprobeerd heb.  

samsung.jpg

0 Likes
drkjc
First Poster
Opties

Toch effe een correctie vanwege mij.

De automatische update via de tv gaf aan dat er geen update moest gebeuren, maar blijkbaar zijn er toch nog updates gebeurd voor gelijkaardige modellen (de uej6200 bvb)

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE50J6240AWXXN 

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE50J6200AWXXN 

klopt het dat er voor de j6240 geen nieuwe firmware is?  Of dien ik die van de j6200 te gebruiken?

via 

0 Likes
drkjc
First Poster
Opties
Niemand die het weet??

Ik heb gisterenavond nog andere beeldinstellingen geprobeerd, maar dat helpt dus geen zooi.
Als ik alles reset naar de standaardwaarden is het beeld veel te fel en zijn de kleuren overgesatureerd en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Dat was het in ieder geval niet bij de vorige twee panelen die ik al gehad heb 😉

Zou hulp vanop afstand via de tv hier iets kunnen aan veranderen?
Ik zie het graag zo snel als mogelijk opgelost!

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wellicht dat Hulp op Afstand hier meer duidelijkheid in kan scheppen inderdaad. Om daar zo goed voorbereid mogelijk in te gaan, zou je met de volgende beeldinstellingen foto's willen maken van de beeldtest? Die vind je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten. 

Beeldinstelling: Film
Achtergrondverlichting: 11
Contrast: 95
Helderheid: 48
Scherpte: 20
Kleur: 50

Dan kunnen zij het op voorhand beter inschatten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
drkjc
First Poster
Opties

Ok, dat doe ik als ik thuis ben.

En praktisch, assistentie vanop afstand, hoe werkt dat dan?

Kan ik vanavond nog bellen (tot 21h volgens de site) en geholpen worden?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Neen, ik (of een collega) plan(t) dan een afspraak voor je in dat je binnen een bepaald tijdsvak opgebeld wordt door een collega, of je rond de gekozen tijd in de buurt kunt zijn van de TV dan kunnen zij met je meekijken. Maar dan zou ik graag eerst de foto's ontvangen om alvast mee te geven in het maken van de afspraak. Verder ontvang ik dan graag nog de volgende gegevens van je middels een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden).

- je naam, tel nr, email- en huisadres;

- volledige modelcode en serienummer (zie sticker achterop);

- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.

Ik hoor graag van je!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes