Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Installatie van @smit CI+ 1.3 module op UE55K5100 in Nijmegen regio mislukt

(Onderwerp aangemaakt op: 16-05-2017 11:56 AM)
1123 Weergaven
sachabeer
Journeyman
Opties

Beste mensen,

Ik heb reeds aantal pogingen geprobeerd om mijn @smit CI+ 1.3 het te instaleren in een Samsung TV ue55k5100 ook met Ziggo helpdesk. Hebben jullie ook het zelfde ervaring? en wat hieraan te doen?

Alvast mijn dank en met vriendelijke groet,

Sacha Beer

dit krijgt ik als melding:
Samsung tv's volgen de CI+ 1.3 standard. Als de TV een "gecodeerd signal"weergeeft, is dat mogelijk het gevolg van een versie- inconsistentie met CI+ 1.3. Neem in dat geval contact op met het Samsung-caalcenter.

0 Likes
5 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hey Sacha,

nog van harte welkom op de Community!

Kan je voor mij kijken op de achterkant van de TV wat de volledige modelcode is?

Vervolgens kan je een CI+ storage test uitvoeren: Mute 247 Exit (snel achter elkaar intoetsen op AB)

• Failed 
  • Succes Volgende stap -> Menu → Zenders → Algemene interface (wit of grijs) 
  • Wit → kijken of de Smartcard op de juiste wijze in de module zit (de chip eerst in de module en moet naar de muur wijzen) en de module op de juiste wijze in de cam-adapter (barcode moet naar de TV wijzen en niet naar de muur). Eventueel TV resetten zonder module en controleren of het een 1.2 of 1.3 module is.
  • Grijs → de TV voelt de CI+ module niet. De cam-adapter loskoppelen van de TV, schoonblazen en terugplaatsen (het kan zijn dat de adapter niet goed zit of defect is). Controleer of de module op de juiste wijze in de CAM-adapter zit (het kan zijn dat de module niet goed zit of defect is). 

Ik hoor het graag!

rsz-846676
0 Likes
sachabeer
Journeyman
Opties

Hallo Bruce,

Dank je wel voor jouantwoord,

Ik heb reeds de CI+ storage test uitgevoerd en = success. en het is wit.

wat betreft de smartcard op de juistewijze in de module en of in de TV, Bij algemeene interface -->CI-menu, CAM-transcodering=auto, toepassingsinfo=type:VT,fabrikant:unknown, info:CJ+Module.

CI-menu: status Irdeto Conditional Access, on demand(rodeknop)instellingen, taalkeuze, CI+ module info en upgrade, tekstbericht.

CI+module info en upgrade=CI+ info=naam apparaattype=CAM-5000, versie CI plus=V1.3, CIplus hardeware indentificatie=5000

Laat me weten wat jij nog meer van me nodig te heebn voor jou analyse.

Met vriendelijke groet,

Sacha Beer

0 Likes
sachabeer
Journeyman
Opties
sorry Bruce ik heb op verkeerde button gedrukt en helaas is mijn probleem nog niet opgelost....mvg, Sacha Beer
0 Likes
sachabeer
Journeyman
Opties
het volledige modelnummer= UE55K5100AWXXN
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Bedankt voor het uitvoeren, Sacha! 

Aangezien het interface wit is, kijk of de Smartcard op de juiste wijze in de module zit (de chip eerst in de module en moet naar de muur wijzen) en de module op de juiste wijze in de cam-adapter (barcode moet naar de TV wijzen en niet naar de muur). Vervolgens mag je de TV resetten, zonder de CI+ module erin. Dat doe je zo

Laat je weten of het is gelukt en hoe het daarna gaat?

rsz-846676
0 Likes